Satellite
Show on map
  • Day 16

    6-8 Salisbury

    August 5, 2019 in England ⋅ ⛅ 21 °C

    Wat een heerlijk rustige camping. Toch om 6 uur klaar wakker en om kwart voor 8 rijd ik weg. Nog even wifiën bij de pub, en om 8 uur rijd ik echt. Klinkt raar, maar dat voelt zó relaxed. Echt alle tijd.
    Ik kriebel zelf via weggetjes, kom af en toe een fietsroute tegen maar trek mijn eigen plan. Op 1 moment zie ik te laat dat mijn navigatie me eindeloos over een voetpad stuurt. Had ik toch beter die fietsroute kunnen volgen..... Maar het komt goed, ik kan zowaar alles fietsen vandaag. Langs een dertiende eeuws kerkje. Ik zie een man met een mega camera maar zie alleen puttertjes. Heet goldfinch weet ik nu. Toch een puttertje.
    Het laatste stuk is door een dalletje. Wordt alleen wel erg druk ri. Salisbury. Tot mijn aangename verrassing is er in Salisbury een heel stuk fietspad langs de Avon. Nou ja, ik mag er fietsen. Of ik heel voorzichtig wil zijn met voetgangers. Dat die brug knetter laag was stond er niet bij. Ik ging helemaal in een deuk (gelukkig net niet letterlijk en ik had trouwens mijn helm nog op). De camping kijkt uit op een iron age hillfort, heeft wifi, maar dan weer nergens een stopcontact. Mag ik de powerbank lenen van wildvreemde kampeerders. Zo lief. Silvercrest 5000 mAh. Jemig wat gaat daar veel stroom in! En niet eens loeizwaar! Nou ja, wifi.... Nog slechter dan in Zuid Amerika! 😁
    Omdat de tent om 10 voor 3 al staat, bezienswaardig ik gelijk het hillfort. Jemig. 3 hoge stijle muren in ringen, knetter groot. Romeinen en Saksen hebben er later een stenen fort in/op gebouwd. Erg gaaf. (weer English Heritage trouwens, ik word er meelig van). Diner met brood en langs de weg gescoorde eieren, wat kan ik daar dan trek in krijgen zeg. En ondanks de 60% voorspelde regen, prachtige dag met om 5 uur 6 spatjes. Om me heen heb ik wel buien zien vallen. Goed geregeld!
    Read more