Satellite
Show on map
  • Day 28

    17-8 Newmarket at the races

    August 17, 2019 in England ⋅ ☀️ 14 °C

    Omdat ik zelfs in een hotel heel vroeg wakker ben, sta ik om kwart over 6 op de gallops. Wát gaaf. Er zijn 2500 paarden in training in Newmarket. Je ziet echt overal paarden daar. Kletsje met een echtpaar dat daar ook staat te kijken. Of ik ook naar de races ga vanmiddag. Oh, wauw, oeps, onderdak. Mijn hotel heeft alleen nog een dure tweepersoonskamer. Er zou een camping moeten zijn. Is natuurlijk niet zo, alleen voor scouts en ze mogen me écht geen nachtje laten logeren vanwege de veiligheid. Ik zeg nog dat ik een bewijs van goed gedrag heb. Krijg ik in het Nederlands antwoord: niet goed genoeg. Haar man is Nederlands.
    De postbode denkt misschien bij de racebaan zelf. Nee, maar er wordt voor me gebeld. The National Stut heeft een hostel (voor studenten). Daar mag ik in de tuin staan, of toch liever om een hoekje wat meer uit zicht. Hoera! Ik krijg (na nog wat bellen) de code van de deur zodat ik daar naar het toilet kan. Er kan dus toch af en toe wat in Engeland! En nou sta ik in de wei waar ieder jaar duizenden merries lopen met hun veulens. Vlak naast de racebaan. Heel speciaal.
    Omdat ik bang ben dat ik er misschien niet in kom ga ik vroeg naar de races. Kom er gewoon in, maar fijn dat ik zo vroeg ben, want er is een gundog demonstratie. Leek erg op apporteren, maar wel speciaal met fluitjes en zo. En daarna is het aanpoten! Racingcard kopen, winnaar uitzoeken, (een aardige bewaker helpt me op weg), naar de warmloopring om de paarden te bekijken en dan daarna naar de paradering. Weddenschap afsluiten, terug naar de railing om te kijken. En dat 7 keer, van half 2 tot half 6. Ik heb nauwelijks tijd om te plassen of om een biertje te kopen. Lekker! Uit Burton-on-Trent!
    Na 1 mislukte weddenschap zet ik alleen in gedachten in. Win ik toch de derde keer 12 tegen 1, maar ja, ik had niet ingezet. Grr. Daarna nog een paar pogingen gewaagd, maar helaas. Bij de laatste race ontdek ik nog net een plek waar ik had kunnen zitten om te kijken. Beetje laat.
    Ik ben afgedraaid en heb een record-hoofdpijn. Maar wat een leuke ervaring.
    En op 6 spatten na om 12 uur, de hele dag prachtig weer!
    Read more