Satellite
Show on map
  • Day 33

    22-8 Weer thuis

    August 22, 2019 in the Netherlands ⋅ ⛅ 11 °C

    Ik krijg gratis, zonder kleumen een prachtige zonsopgang. Precies op tijd mijn tent uit!
    Ik dacht nog leuk een hele dag te gaan fietsen, maar mijn camping was wel erg dicht bij Utrecht. En toen wilde ik opeens gewoon naar huis. Misschien dat die 8 potten marmite als souveniertjes en de grote pot marmelade voor de buurvrouw er iets mee te maken hadden. Toch een beetje zwaar....
    Het blijft hartstikke mooi fietsen, langs allerlei infoborden (in het noordoosten van De Meije is een bijna uitgestorven vlinder uitgezet, die het daar goed doet). Gebied is in 1672 onder water gezet tegen de Fransen. Valk, purperreiger (?), speciale eend en eik van 3500 jaar geleden die ze in het veen hebben gevonden. Moet nog via een trekpontje. Eerste terrasje is dicht (gelukkig) dus ik doe mijn koffie met appeltaart heel idyllisch bij Buitenplaats Kameryck. Op slot Haarzuilens is een trouwerij. Mooie muziek. Alleen het stuk bij Maarssen de brug over is wat minder.
    Ik vind het echt een uitvinding. Ik wil nog wel een keer naar de Nieuwkoopse plassen ook. En het ploft in De Meije van de B&B's, dus het kan ook met minder goed weer. Leuk hoor. Om half twee ben ik thuis. Alvast de druif gesnoeid omdat ik anders niet op mijn lievelingsplekje kan zitten. Tent uithangen, boodschappen. MOE!
    Nou ja zeg. Van die 40 km kan het toch niet komen.
    Read more