Satellite
Show on map
  • 22-8-2020 De Hoef

    August 22, 2020 in the Netherlands ⋅ 🌧 19 °C

    We zijn alle drie, zoals we al dachten, om 6 uur wakker. En dan hoost het. Blij dat ik om half 4 nog geplast heb. Half 8 word ik weer wakker.
    We ontbijten, het gaat regenen en we doen in de tent een hartstikke leuk spel. Het dobbelsteenspel van Catan.
    Half 11 op de fiets. Eerst Noord, want er is geen brug, behalve bij een gele weg, en anders zijn we er zo snel. Die brug is er gewoon toch, maar het tochtje naar De Hoef was leuk. We fietsen via knooppunten richting Nieuwkoop. De pont naar De Meye vaart niet, dus écht richting Nieuwkoop. Daar bezienswaardigen we eerst het "mist station" van het KNMI. Leuk dat Barbara daar zoveel van weet. De echte bui wordt om 1 uur verwacht En na een beetje miezer wordt het inderdaad weer droog.
    Dan richting Meye en vooral: kroeg. Het gaat al Meyepad heten. We eten kroketten en Aad Jan een uitsmijter. En omdat Barbara echt wat ziet aankomen op de buienradar, koffie/thee met taart. Héél goed idee om nog even te blijven zitten! Er kómt toch een tropische moesson bui naar beneden. Níet normaal. Wát een gaaf gezicht. En ondertussen zie je al weer blauw. Het is ook in 5 minuten klaar of zo. Maar ik denk wel 15 mm of zo. En dan via de Meye en de Hollandse kade naar de tent. We wandelen nog mini bij de uitzichttoren. Ook heel leuk. Barbara heeft koppijn en is moe. Dat is jammer. Ondertussen gaat het steeds harder waaien. Ik doe zelfs extra haringen aan 2 lipjes van mijn tent. En blijf het spannend vinden. Maar het gaat goed, spelletje, boekje, soepjes (lekker!). 9 uur naar bed, maar het kinderfeestje pal naast ons gilt tot half 11. Dat het daarna relatief stil wordt valt me nog mee.
    Read more