Satellite
Show on map
  • Day 5

    16-7 Mandø

    July 16, 2021 in Denmark ⋅ ☀️ 22 °C

    Ik denk 3 keer: zo mijn oorbellen indoen. Ga vervolgens inpakken, en schut de tent uit, want er is allerlei pluis ingewaaid. Niet zo slim als je oorbellen nog in het tentzakje zaten. Grrrrr. Ik vind er 1 terug in de binnentent nadat ik die weer uitgepakt heb. De ander vind ik gelukkig terug in het gras.
    Beetje laat weg dus, terwijl ik gisteravond al betaald heb omdat kwart over 8 me zo laat leek. Huh.
    Dan ri noord. Zodra het noordzeeroute wordt, wordt het wegdek onverhard. En onverhard in Denemarken is prima onderhouden, vlak maar heel rul. Zwaar dus en wind tegen helpt niet. Gelukkig moet ik veel afstappen omdat de meeste veeroosters onfietsbaar zijn. Ik ben blij met mijn nieuwe, nog steeds heel brede banden! Ik ploeter dapper door, besluit Romø letterlijk links te laten liggen omdat ik 2 keer 10 km over zo'n drukke weg niet zie zitten. Gidsje was ook niet enthousiast over het eiland.
    Tot mijn verbazing gaat de noordzeeroute 5 km langs de eerste echt drukke weg die ik hier zie. Terwijl mijn kaart een lokale route weer naar de kust aan geeft. Doen we dat. Wordt op de helft onverhard, maar langs de kust onverwacht weer asfalt! Mijn kont wordt ontzien omdat ik nu steeds moet afstappen om een hek open te doen. En dan kom ik om 12 uur bij de toegangsweg naar Mandø. Die loopt onder bij vloed. Het lijkt echt laag water, ik durf niet 1 km landinwaarts het tij te gaan checken. Straks ben ik te laat..... Dus hup, en maar heuen. Terwijl de plassen nog op de weg staan, dus het is echt eb. Gelukkig fiets ik iemand achterop die vertelt dat het pas over 1 uur laag tij is. Wordt het toch nog relaxed.
    Lunch op de camping, tent op, wandelen. Veel vogels, parende vlinders en eindeloze wadden. Loop ik daar met mijn zwempak en handdoek 😊. Ben benieuwd wanneer er weer water is. Straks nog ff kijken.
    Read more