Satellite
Show on map
  • Day 14

    25-7 Sevel

    July 25, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 22 °C

    Geen spat vannacht, ik ontbijt in een waterig zonnetje. De weg die ik uitgezocht had zie ik niet, of 5 keer, maar de oranje weg waar ik op terecht kom is op zondagochtend heel goed te doen. Hoogtelijntje en wind mee (HA) helpt ook. Ff zoeken naar de goede weg vanwege de Deense logica: je geeft de 21 wél aan, maar de 25 op dezelfde kruising niet, want die gaat rechtdoor. Maar het is práchtig, ik blijf wind mee houden. Dat is handig want dan waait de regen niet zo in mijn ogen. En het stomme: ik geniet gewoon mateloos van het fietsen! Banaantje in een bushokje, levert me nog een blikje op ook. Ik besluit tot de dichtstbijzijnde camping op de route. En dan wordt het droog! Afslag naar een kloosterruïne. Die lijkt mij (na 2 km fietsen) op de parkeerplaats wat ver wandelen, maar er is ook een korte wandeling, geschikt voor gehandicapten. Doe ik die. Hartstikke leuk. Oh ja, dát vind ik het leuke aan fietsen: dat ik niet aldoor fiets. Lunch aan de picknicktafel bij de parkeerplaats. Daar nog een tijd staan kletsen met een vrouw die in Utrecht was wezen kijken hoe wij met prostitutie omgaan. Denemarken loopt achter vindt ze. Het begint weer heel raar te waaien, dus ik neem afscheid en stort me naar de camping. Het is pas kwart over 1, maar de volgende is weer zo'n end. En mijn kont deed gisteren weer goed zeer. Ik vind het wel best. Sinds ik mijn stuur ook bijgesteld heb, doen mijn schouders en nek uit geen pijn meer.
    Wát een goed besluit! De leukste camping ever. Zó vredig. En dan staat er bijna niemand. Ik snap er niks van. De receptie is eigenlijk dicht tot 3 uur, maar gelukkig stopt er ook een caravan en komt er iemand. Die geeft mij ook een blaadje met wandelingen. Loop ik toch even later een prachtige wandeling, die helaas totaal niet fotogeniek is. De "gorge" is gewoon iets te breed en te dicht begroeid. Ook nog een vleermuis gezien. Geweldig. Krijg hem ondanks 20 pogingen niet op de foto.
    En nu ben ik in afwachting van het noodweer. Sta speciaal tussen allemaal heggen. Het is bijna strakblauw, maar wel van die rare windstoten. Nou ja, we gaan het zien, ik kan altijd nog naar het zwembadje. Ik blijf i.i.g morgen ook, het is hier zo zalig. Ik heb niet eens gevraagd wat het kost!
    Read more