Satellite
Show on map
  • Day 17

    28-7 Hee

    July 28, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 18 °C

    Ik zet mijn stoeltje vast klaar en ga mijn havermout koken. Net als ik terug wil lopen: stortbui. Nou denk ik, eet ik wel in de keuken. Hele stoeltje vergeten. Oeps. Toch, na afdrogen en zo lang in het washok te drogen leggen, krijg ik stoel en dus ook matje redelijk droog mee. Dat kan ik van de tent niet zeggen, want het regent vrolijk door. "Buien". Klopt, af en toe is het 1-5 minuten droog. Niet echt bij de watermolen van Ryde. Ik snap dat hij niet aangegeven staat.
    Het is wel lang genoeg droog om alle bezienswaardigheden van Holstebro te bekijken. Maar dat was er ook maar 1 en ik was in 10 minuten klaar met die stad. Wel lekker capucino met (te zoete) taart. De fietsroute volgt de rondweg, maar ik kom al zelf leuker binnen, en ga weg langs de rivier. Hartstikke leuk pad. Schiet mij maar lek.
    Dik 7 km onverhard door bos en over de hei. En dan gewoon niemand tegen komen. In Roemenië betekende dat dat de weg was weg gespoeld, maar hier komt het gewoon goed. Gaaf hoor.
    Om half 2 wordt het eindelijk écht droog. Ik geloof het eerst natuurlijk niet en fiets nog een kwartier door met mijn regenjack aan, want de vorige 3 keer dat ik het uit trok ging het gelijk weer regenen. Maar ik krijg het zó heet. En maar klimmen. Zo voelt het tenminste. Natuurlijk ga ik ook naar beneden, maar daar ben je zo met die mini hellinkjes, en dan hard bij trappen en toch van geen meter de volgende helling weer halen. Ik heb ook wind tegen, hoop dat deze windrichting blijft, dan heb ik hem straks mee langs de kust.
    Ik kom langs grafheuvels, maar voor die drie op een rijtje, ligt een enorme berg hout. De dag wordt gered door het iron age hillfort. Ik moet mezelf even pushen om die hele km te wandelen, doe 400 m op de fiets. Sta je opeens in een soort Astrid en Obelix dorp. Hartstikke gaaf.
    Ik doe de camping in Hee, vanwege de naam, ik ben moe en ik heb geen zin in een strandcamping. Nou, deze voelt ook zo, wat een ding. Wel een snackbar, fijn. Kylling is toch geen vis geloof ik. Ik vlucht 3 keer de tent in (en uit) en besluit dan maar daar te blijven. Ik ben net een weerhuisje. Maar ja, met de zon op de tent wordt het wel weer heel heet......
    66 km.
    Read more