Satellite
Show on map
  • Day 19

    30-7 Langerhuse

    July 30, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

    Na diverse weerberichten bekeken te hebben, vind ik er eindelijk 1 die zegt dat het vanaf 8 uur waarschijnlijk droog blijft. O.k. het is 9 uur, maar dan kan ik ook een soort van droog weg. Zelfs een zonnetje! En goed idee gisteren nog een stuk noord fietsen, de wind is gedraaid naar west.
    En dan een prachtige weg door duinen en bossen. Je hoort echt niets behalve de wind en vogels. Ik ga af en toe speciaal stil staan om te luisteren.
    De weg naar Thorsminde is een stuk minder druk dan ik gevreesd had. Jammer dat na het dorp het fietspad ophoudt. En spectaculair aan 2 kanten water: not. Aan de ene kant duinen en het fjord aan de andere kant is nauwelijks te zien.
    Ik doe bijna het onverharde stuk vanaf Trans niet. Toch maar wel. Gelukkig maar; hoogtepunt van vandaag! Prachtig fietspad, mooie kliffen en een kerk met toilet. Ik lunch vanwege de wind achter een muurtje. Ik heb op het punt gestaan tot waar de laatste gletsjer kwam. Raar idee.
    Ik maak me zorgen over de wind. Het waait indrukwekkend en dan moet Evert nog komen, of zou hij hier helemaal niet komen? Om 3 uur is Thyborøn nog maar 8 km. Ik doe het toch niet: de camping waar ik langs kwam heeft allemaal schuttingen, kan ik beschut staan, het wordt weer zwart en het fietspad gaat langs lepelaars. Daar wil ik dan wel ff de tijd voor nemen.
    Dus retour camping. Stortbui als ik net na het douchen weer bij de tent ben. Maar daarna zowaar weer zon. Hoera!
    Read more