Satellite
Show on map
  • Day 26

    6-8 Nykobing deel 3

    August 6, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 19 °C

    Om 14.00 fiets ik weer. Maar het schiet van geen meter op zeg. Na 40 minuten heb ik pas 5 km gereden en ik doe echt mijn best. Maar loeihard wind tegen en aldoor korte venijnige klimmetjes. Ik zet mezelf in de "dan wordt het maar wat later" stand. En dat lukt redelijk. Ik plaag mezelf met het feit dat het maar goed is dat ik niet een boot later heb genomen. Als beloning krijg ik een grafheuvel kado. En deze is iig wel gerestaureerd. Ik zie het staan op het bordje. Eerst in 1909 en voor het laatst in 1987.
    Na Højby word ik een of ander koeiepaadje op gestuurd én dwars op de hoogtelijnen én 2 km om. Op een ander moment "ja leuk", maar het is inmiddels 5 uur en ik heb op de kaart een doorsteek gezien. Hoef ik maar heel even langs een drukke weg. Ik draai om. En ooooh, wát een ongelooflijk geluk dat ik dát doe!!! Want 100 meter verder (echt waar!!) staat een bezienswaardigheid bord: best bewaarde middeleeuws fort. Volgens mij was dít waarom ik Nykobing had gearceerd op de kaart. Ik kan het niet meer terug vinden in die rot gids. Tip: GEEN Trotter kopen!! Maar goed, ik helemaal blij met mijn fort, al vraag ik me wel af hoe die anderen er dan uitzien als dit de beste is. Maar 1287 is ook lang geleden. En in 1300zoveel is het al verlaten.
    Read more