Satellite
Show on map
  • Day 37

    17-8 Nakskov

    August 17, 2021 in Denmark ⋅ ⛅ 17 °C

    81,5 km tegen de wind in! En geen zuchtje, maar nu aan zee 9, onderweg 7-8.
    Bij de laatste supermarkt kom ik Sebastian tegen, en samen vechten we de laatste 10 km. En eten samen en kletsen en zonsondergang.
    Ik schrijf dit nu met een ander humeur dan gisteravond. Het regent nl weer. Tent wéér zeik.
    Maar gisteren. Wát een dag. Wakker met regen, weerbericht zegt hele dag.
    Ik wacht en tussen 2 hozen breek ik min of meer droog op. Na eerste niet leuke stuk wordt het prima en om half 9 rijd ik de zon in! Veel stopjes voor pruimen, appels, foto. Het is niet bijzonder en het gaat steeds harder waaien. Pal west. Niet handig als je west wilt. 2 tandjes terug. En dan helemaal blij zijn als er ergens een paar bomen staan, wat scheelt dat dan zeg. Iets meer luwte, 4 km harder rijden met minder moeite!
    Ik bekijk een site met 53 grafheuvels. Er loopt een geit die wel héél mager is. Er hangt een telefoonnummer. En dan gewoon kunnen bellen. Raar hoor.
    Na een groot natuurgebied zie ik dat Nakskov ook best een stuk noord ligt. De fietsroute gaat eerst west en dan noord. Maar als ik niet pál tegen de wind in ga, scheelt het ook al. Dus maak ik mijn eigen route. Scheelt niet veel, maar het is iig ook korter.
    En de laatste km samen kunnen fietsen was fijn. Beetje in elkaars wiel hangen en kletsen, dat leidt af.
    En gehaald!😊
    Ondertussen is het opgeklaard, ik ga inpakken.
    Read more