Australia
Sydney Olympic Park Ferry Terminal

Badu Mangroves

August 27, 2023 in Australia ⋅ ☀️ 21 °C

Efter morgenmad gik vi en tur igennem Parramattas centrum... Ganske uinspirerende med et virvar af forskellig arkitektur der ikke helt passer sammen. Vejen til stationen er fyldt med restauranter og barer, så i det mindste er der ikke langt til mad og drikke!
      Vi gik forbi en kirke (som var igang med gudstjeneste) for at tage et hurtigt kig og blev forsøgt kapret af en sød ung mand der ville have os med ind. Vi takkede pænt nej og skyndte os videre.
      Da stationen lå lige ved siden af besluttede vi at tage toget et par statitioner for at gå en tur i Badu Mangroves, et naturreservat der byder på en saltmarsk, en træpromenade igennem mangrove skoven og flere skibbrud der ligger lige udenfor kysten. Det var et rigtig fint sted og perfekt vejr til en gåtur.
      Vi kunne lige nå en hurtig frokost- sandwich som vi spiste ved floden før Morten skulle afsted op arbejde. Jeg blev siddende og læste lidt før jeg gik tilbage til hotellet.
      Resten af eftermiddagen skal gå med at lave planer for ugen og så skal jeg tidligt i seng!
      Selvom byen virker som noget vi har set før så er dyrelivet noget helt andet, det er ret sjovt. Vi fik set en blåtunge skink (der kom en familie forbi og drengen vidste hvad der var for en) og en masse fine fugle.

Sydney Olympic Park Ferry Terminal