Belgia

Matkaajat tässä kohteessa
    • Päivä 1

Dagje toerist in Antwerpen

14. huhtikuuta 2023, Belgia ⋅ ☁️ 15 °C

Wat een dag. Nu net in het hotel waar wat fout is gegaan met de reservering. Maar dat later.

We beginnen in de ochtend. Goed ontbijten, en laatste spulletjes bij elkaar pakken. Traditioneel tandpasta of borstel natuurlijk vergeten.

Op naar het station. Bus gepakt naar Alphen. Want ik wordt terug in Woubrugge gebracht. De trein reis ging rustig. Trein naar Antwerpen zat wel bom vol. Heb net aan een zitplaats om grote rugzak onder het stoeltje in de gang te leggen. Reis ging vlot. 2 hoofdstukken in mijn boek gelezen in de trein.

Antwerpen lekker de stad in. Niet veel opgezocht dus lekker gewoon gaan lopen en zien wel waar ik terecht kom. Lekker centrum in gegaan. Winkels lekker door neuzen naar leuk souvenir of hebben dingen.

Helaas de hele grote kerk in het centrum is betaald. Vragen 12 euro om de kerk in te mogen. Vond ik een flink bedrag.

Later in de middag naar het chocolade museum gegaan. Dat was zeker leuk in elkaar gezet. Met een audiotour kom je door verschillende kamers heen met een verhaal. Waar cacao vandaan komt hoe dat verwekt worden en de geschiedenis van de Belgische chocolade.

Richting de avond een hamburger gegeten met een Belgische biertje gedronken. Daarna door naar het zwembad om AZC aan te moedigen en zwembad te verkennen. Paar zien zwemmen en lekker kletsen.

Daarna een lift gekregen naar het hotel. Receptie was al dicht dus moest bellen. Schoonmaakster kwam bij binnen laten. Naja mijn naam was nergens te vinden. Ik had speciaal gebeld dat ik vandaag zou komen tot zondag.

Uiteindelijk heeft de schoonmakers mij een kamer gegeven. Maar sleutelkaart heb ik niet gekregen. Dus deur dicht is en ik staat buiten kom ik niet meer in.

Maar ik kan slapen vanavond. Dus douchen en tandenpoetsen. Tandpasta weer vergeten. Briljant! Maarja morgen pas in de middag in het bad zijn dus "uitslapen".
      Lue lisää

• Päivä 2

Racedag

15. huhtikuuta 2023, Belgia ⋅ ☁️ 16 °C

Lekker uitgeslapen vandaag. Planning is rond 13 uur bij het zwembad te zijn voor me bestelde lunch. Rond 15 uur eerste afstand zwemmen de gevreesde 100m vlinder. En uur later de 200m vrije slag.

Eerst in de ochtend naar de receptie. Daar was snel alles geregeld en heb nu eindelijk een sleutel kaart en ontbijt was lekker en best uitgebreid.

Daarna heb ik fiets gehuurd die de naam Minemoes draagt. Alle fietsen hadden een eigen persoonlijk naam. Daar lekker naar een fort toe gefietst maar kon ik de ingang niet van vind. Verder in een kasteel tuin gewandeld en aangrenzend park.

Daarna naar het zwembad gefietst en tijd voor lunch. Dit is voor vandaag pasta met stukjes stokbrood en een flesje water.

Inzwemmen viel tegen. Wat is een 50 meter bad toch een eind! Even vlinder techniek doorgenomen en met mark de coach afstand doorgenomen en gaan.

100m vinder niet mijn afstand. Alles vol op techniek gezwommen en 2 seconden boven pr (1:14:**) best tevreden mee.

200m vrije slag ging minder. Mooi gestart maar 3e baan sloopte mij waardoor ik 5 seconden boven mijn pr eindigde.

Na finale gekeken waar Sasha (teamgenoot) finale mocht zwemmen en uitreiking naar de pizzaria gegaan.

Daar lekker gegeten en terug richting hotel gefietst. Fiets op dropoff gezet en naar hotel gelopen.

Nu lekker douchen en slapen morgen op tijd op.

100m vlinder: https://www.youtube.com/live/YbCR-rJzY48?featur…
      200m vrij: https://www.youtube.com/live/YbCR-rJzY48?featur…
      Lue lisää

Saatat myös tuntea tämän kohteen näillä nimillä:

Drie Eiken

Liity: