Satellite
Show on map
  • Workin’ For a Livin

    July 22, 2017 in the United States ⋅ ☀️ 23 °C

    Hij was die ochtend gestart in zijn nieuwe baan. 's Morgens vroeg opgestaan om op tijd bij de instructie-ochtend te kunnen zijn. In de haast had hij uit gewoonte zijn oude bril opgedaan: iets te grote dikke bekraste glazen met een beige gemarmerd montuur. Maar niet met de juiste sterkte voor het beveiligswerk wat hij die dag moest doen, zo zou hij bij zijn eerste "klant"  merken. Lezen kon hij er namelijk niet mee. Bij binnenkomst in het instructie-lokaal van de beveiligingsfirma op Heathrow kreeg hij zijn T-shirt met firma-opdruk uitgereikt. T-shirt in maatje M hadden ze hem gegeven. Hij had zijn gewicht en lengte moeten opgeven. Daar hadden ze zijn shirt op uitgezocht. Dat hij heel korte beentjes had en een enorme pens, dat hadden ze niet voorzien. Dus nu kwam het shirt net onder zijn navel en werd zijn buik voor de rest bedekt met een geribbeld grauw wit onderhemd.

    Hij wenkt naar mij. Ik mocht komen. Hij lachte zijn 3 resterende gele tanden bloot en verexcuseerde zich tegenover mij: Ja ik was zijn eerste "klant" die random uit de rij was gepikt voor extra strenge secutity-check. Dat moest van Trump. Vanaf deze week. Dus vandaar dat hij was opgeroepen door het uitzendbureau, ze hadden werk voor hem......

    Ik werd natuurlijk weer uit de wachtrij geselecteerd voor een strenge security-check. Tot de boarding mocht ik in een door linten afgeschermd deel van de wachtruimte met mijn mede-verdachten als vee in de wei wachten op de check. De hele check verliep uiterst klungelig en onhandig. Duidelijk nog geen routinekwestie. Maar de bijna tandeloze security-man was zo lief en onhandig dat hij mij in de 15 minuten durende check zijn verhaal van deze ochtend in plat Engels uit de doeken deed.

    Na een rustige vlucht naar Denver de auto gepakt om in een uurtje naar Fort Collins te rijden. Aan onze linkerhand verdween de goudgele zon langzaam achter de Rockies. Een kleurrijk schouwspel van schaduw en licht trok als een westernfim aan ons voorbij (met op de voorgrond de olie-Ja-knikkers).

    Ons huis is prachtig. Enorm groot, prachtige tuin met porch en uitzicht over een weiland. Lucky Basterds.  
                                                                                                                   
    https://www.youtube.com/watch?v=lcIK3akktLU
    Read more