• Day 5

If There's a Heaven

July 27, 2017 in the United States ⋅ ⛅ 12 °C

Op zijn Nederlands hadden we natuurlijk geklaagd over de verschrikkelijke drukte in het Rockie Mountains National Park. De Amerikanen (en Belgen) om ons heen knikten allemaal meewarig. Niet doen in het hoogseizoen is hun devies. Neem de Higway 14 naar Walden, ten noorden van Fort Collins. Net zo mooi en veel rustiger. En hoe. Bijna geen kip op de weg. 100 kilometer door prachtige natuur, valleien en bergen en bijna niemand tegen komen. Zelfs zo weinig dat een koffietentje vinden bijna ondoenlijk was.

Geholpen door 2 aandoenlijke bejaarde vrijwilligers in het infocentrum werden we verwezen naar een mooie wandeling op de Cameron pass op 3000 meter hoogte in het gebergte. Ongeveer een mijl of drie zou het zijn. Eenmaal aan het lopen was de rust zo lekker en de wandeling zo mooi dat we uiteindelijk 17 kilometer (en 500 meter klimmen) in de bergen hebben gelopen, helemaal tot aan de top. Daar lagen twee idyllische meertjes die American Lakes genoemd worden. En hoewel ons regen en onweer was beloofd hebben we de hele wandeling heerlijk in de zonnestralen tussen de bomen gelopen. De hoogte speelt ons nog wel steeds parten want bij de minste of geringste inspanning staan we beiden te duizelen op onze benen.

En op de terugweg toch nog even een Moose gespot met een kleintje. God wat is het er allemachtig mooi.

Van lunchen kwam niks terecht. We zijn pas om half vier terug bij de auto. Dus op een bankje een hand vol druiven en een bakje aardappelsalade uit de supermarkt verorberd.

Terug naar Fort Collins. Weer 100 kilometer langs bergen, heuvels, bossen en gorges. Een beetje op tijd thuis zijn zou wel fijn zijn, want Robbie was de dag thuis gebleven. Vanmorgen was er geen beweging in te krijgen. Ze wilde het liefst een “hangdagje”. Dat heeft ze dus ook gedaan, van 9 uur 's ochtends tot onze thuiskomst om half zeven. Een beetje hangen, eitje bakken en youtube kijken.

Om er toch nog een beetje beweging in te krijgen hebben we nog snel even een vader/dochter bioscoopavondje gepland. In een wel zeer luxe bioscoop met grote leren zetels en een tafeltje voor de enorme doos popcorn. Lachen om de Minions......

Morgen gaan we zelf cowboytje spelen.....