Brazil
Amarelos

Het gebed van Tininho

January 5, 2019 in Brazil ⋅ ☀️ 30 °C

De Schavio-fazenda (boerderij) heeft een ouderwetse koffietafel. De koffie staat altijd klaar. Elke ochtend wordt hier enige tijd doorgebracht en veel gepraat en gelachen. Ik denk dat dit dagelijks zo gaat Een van de vaste klanten is Tininho. Ik denk dat hij zo'n 70 jaar oud is en ik denk dat hij elke dag ff een bakkie komt doen. Hij praat met een hoge, rasperige stem, en graag, en veel. Als hij een grap maakt, of pareert, glanzen zijn ogen vriendelijk.

De laatste dag zouden wij ook even op de koffie gaan bij hem thuis, 100m verderop. Hij had cake beloofd. Nou, die was er ook. Lekker luchtig en niet te zoet, zo eentje die je kan blijven eten. Wij hadden net al geluncht met rijst en churrasco, dus twee stukken waren meer dan genoeg.

Tininho en zijn vriendelijke vrouw ?? Zijn ook van de kerk. Vorig jaar heeft Silvania ook met hen gebeden, dat ging nu ook gebeuren. Tininho pakte zijn bijbel en begon te lezen uit Klaagliederen. Vervolgens volgde een iets te lange uitlegging met Jeremia, Babel en een link naar deze tijd. Silvania moest even ingrijpen, we wilden namelijk op tijd gaan rijden.

Tijd voor gebed. Tininho begon met lage en draagkrachtige stem te bidden. Krachtig, erg fijn. Daarna een mooie stilte en nog een persoonlijk woord voor Silvania. Wat een mooie ontmoeting met deze lieve mensen. Dank U Heer!

(Hieronder wat foto's van de rit terug naar Vitória)

Amarelos