Ho Chi Minh City en de Cu Chi Tunnels

January 11, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 31 °C

Na lekker bruin geworden te zijn in Mui Né zijn we nu aangekomen in Ho Chi Minh (ook wel Saigon genoemd). Een erg drukke stad met veel verkeer en veel uitlaatgassen.

De eerste dag zijn we gelijk lekker gaan rondlopen en hebben we de hoogte punten van de stad gezien. Het oude postkantoor, de mooie Notre Dame Cathedraal, en het uitzicht vanaf het skydeck van de Bitexco toren.

Dit was onze laatste week dus ons plan was om eens even goed te gaan souvenir shoppen.
    Maar voordat we dit gingen doen hebben we eerst een tour naar de beroemde Cu Chi tunnels gedaan, waar mensen leefden om de oorlog te overleven. Indrukwekkend om dit allemaal te zien, ook in combinatie met het oorlogsmuseum waar te zien is hoe de chemische wapens die door Amerika zijn ingezet nu nog steeds gevolgen hebben.

In het weekend zijn we gaan shoppen voor souvenirs en heb ik onder andere een pak op maat laten maken die ik een paar dagen later kon komen ophalen.

Daarna zijn we vertrokken voor een 2 daagse tour naar de Mekong Delta om daarna weer terug te keren naar Ho Chi Minh en ons voor te bereiden op de terugreis naar huis.