Cambodia
Srae Ampum

2 watervallen en een silkfarm

February 25, 2022 in Cambodia ⋅ ☁️ 19 °C

Goedenavond deze keer, en welkom bij onze toch bijna dagelijkse update van het leven ver weg uit Europa. Volgens mij is dat ook de veiligste plek om te zijn op dit moment. Vandaag gingen we naar een waterval, de grootste uit de regio zelfs. Het was een uurtje rijden, maar gelukkig wel een mooie rit. Eenmaal daar was er het eerste national park in dit land waarvoor we moesten betalen, wat wel jammer was. De waterval was wel erg mooi, en hoog. Hij bestond eigenlijk uit 3 delen. De top, een plateau en dan nog een diepe val naar beneden. Het waren hoge watervallen, al waren ze niet zo hoog als in Sri Lanka. Wel konden we veel dichter bij de rand komen. Zwemmen hebben we niet gedaan, omdat het hier toch substantieel kouder is. Niet zo koud als in Nederland, maar als je 35 graden gewend bent, is 25 graden met sterke rukwinden wel erg koud ineens.
      Gister ging Jona in zijn eentje eropuit. Ook een waterval. Die zijn er hier veel. Helaas kun je niet echt op Google maps vertrouwen om de goede plaats aan te geven, waardoor het uiteindelijk nog best een fikse wandeling kan worden, en vaak ook nog eens off-road. Zo ook gister, voor Jona. Zoals te zien in de laatste foto, was het best een pittige -en vieze- reis. Deze waterval was wel leuk, omdat je ervan af kon springen. Bij de andere moet je dat niet proberen, maar bij deze bescheiden waterval kon dat gemakkelijk.
      Tot snel

RUBEN
      Gister ben ik opgestaan en wou ik weer echt iets doen. Ik ben dus naar een silk farm gegaan. Hij was wel verlaten, maar alles was wel nog intact. Het was best spannend om daar alleen te lopen maar wel heel gaaf om alle apparaten te zien. De deuren zaten helaas wel op slot dus ik heb foto’s door de kieren gemaakt. Daarna ging ik naar het hostel en heb ik gewoon met vrienden gechilled. De dag erna stond ik laat op en heb ik een motortrip van zo’n 4 uur gedaan. Ik wou naar een berg maar er waren op Google maps geen routes naar de top. Toen heb ik gewoon het paadje wat er naartoe leek te gaan gevolgd. Nadat ik dat een beetje heb verkend ben ik door gegaan naar een pagode. Het was echt in de middle of nowhere maar ik vond het wel leuk om te zien. Toen ben ik naar huis gegaan en ik kwam precies voor het donker aan. Nu ga ik weer uit met vrienden.

betalen in een park is juist goed want dan kunnen ze t onderhouden. Dus goede daad van jullie. Ruben weet je waarom die zijde verlaten was?

2/25/22Reply

Nee er was helemaal niks, dus ik denk dat het voor onbepaalde tijd is

2/27/22Reply

Ziet er niet uit om onmiddellijk weer te starten

2/26/22Reply

Thé surprise à Chomkatea Mondolkiri

October 9, 2022 in Cambodia ⋅ ☁️ 28 °C

ALORS LÀ !!! Quelle drôle d'histoire...
      Alors que Tibouille et Clou partaient à l'aventure dans le nord de la région en scooter, ils se sont perdus. En continuant, ils tombèrent, au milieu de nulle part, sur une grande théière. Une grande théière, au milieu d'un petit champ de thé !!!

Bon, d'accord, c'était de nouveau quelques arbres, mais cette fois, la personne occupant la maison de thé parlait un peu anglais, et leur a servi un thé confectionné dans le coin.
      Bien qu'ils n'aient jamais réussi à trouver l'endroit où ils produisaient le thé, les aventuriers ont compris que plusieurs personnes avaient quelques théiers, et revendaient les feuilles à quelqu'un qui en fabriquait. Pas suffisamment pour en vendre.

En continuant Tibouille et Clou sont tombés sur une jolie cascade, où Tibouille a fait la sieste. Et sur le retour... Alors qu'ils cherchaient un endroit où regarder le coucher de soleil... Ils sont tombés sur une autre maison de thé, qui vendait quelques petits paquets !!

Miracle pour ce séjour Mandoulkirien !!

Ce soir, en route pour Siannoukville et les îles Kohrong, dans un bus de nuit.

PS. Clou avait le droit de cueillir des feuille. Elle ne vole pas !

Srae Ampum, ស្រែអំពូម