Canada
Fairy Lake

Crossing Elks

September 23, 2022 in Canada ⋅ ☁️ 14 °C

Port Renfrew --> Lake Cowichan --> Parksville

Wir wachen erstmals zu leichtem Nieselregen auf, wollen aber trotzdem hoch motiviert früh mit Ruby zu unserem Hike am Lake Cowichan aufbrechen.
      Doch leichter gesagt als getan… Ruby springt nicht an. Keine Panik, die überfreundlichen Kanadier sind stets hilfsbereit. Nachdem Batterie, Jump Start Kabel und helfende Hände inkl. Truck vor Ort sind, kanns kurz darauf losgehen zum Lake Cowichan und zu unserer Wanderung hoch zum Bald Mountain.
      Pünktlich zum Start der Wanderung ist der Regen weitergezogen :) Komplett einsam genießen wir diesen sehr wilden zugewachsenen Trail und die wunderschöne Aussicht. Nach dem Hike suchen wir einen schönen Lunchspot am See und finden stattdessen einen riesigen beeindruckenden Wapiti Hirsch, der kurz vor uns über die Straße schreitet.
      Den Nachmittag gönnen wir uns mit Seele baumeln lassen und leckeren Köstlichkeiten in Nanaimo, bevor wir unser Camp direkt am wilden Strand an der Ostküste bei Parksville aufsuchen. Traumhaft, direkt am Wasser zu dinieren 🥰

•15• Fairy Lake 🚐🚤🎣

August 19, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 21 °C

Vrijdag 19 augustus - zondag 21 augustus

Vrijdags weer een tripje voor een campingplekje voor het weekend. Alledrie weer vergeten dat dag een ding is. Allereerst wat zoeken rond Lake Cowichan, maar allemaal niet optimaal. Toen doorgereden tot aan Lizard Lake, hier was wel een plekje, maar was de dichtsbijzijnde winkel 45 min rijden en we hadden geen avondeten. Dus tot gegokt en doorgereden naar Fairy Lake. Hier een leuk plekje gevonden aan het meer. Dus. Settelen, $18/nacht. 2 nachtjes. Zaterdags een korte wandeling gemaakt naar de Botanical Beach in Juan Fuca national park. Mooi rotsen formatie / strand met tidepools. Geen idee wat het in het Nederlands is, maar bij eb blijven er kleine pools/plasjes over waar nog allemaal krabbetjes, zeesterren, mosselen etc in achterblijven. Heel leuk om allemaal te bekijken! Daarna alles van Port Renfrew gezien! Beide koffietentjes, de pier en de General store (=supermarkt). Toen op een tocht om ons vuilnis weg te gooien en water te halen. Lekker aan het water gelegen en gepuzzeld en weer heerlijk gerookte zalm op. Echte echte. Hier gevangen zalm. Yummm.

Oh en in het meer een bever gespot!!

Fairy Lake