Canada
Sullivan Heights

Oppdag reisemålene til reisende som skriver reisejournal hos FindPenguins.
Reisende på dette stedet
    • Dag 10

Logan Lake 2.0 - Vancoucer City

15. mai, Canada ⋅ ☁️ 20 °C

Good morning!

Manne was mooi op tijd wakker deze morgen. Gisteren heeft Anke met Manne ijsballen gemaakt met een dino er in. Dus om 07:00 zaten we aan tafel een ijsbal kapot te bikken met 2 plastic schroevendraaiers. Wilfred kon het niet aanzien dus ging maar ontbijt maken voor iedereen. Nadat de buiken gevuld waren en de corvee lijst weer afgevinkt was begonnen we aan onze rit naar Vancouver. We draaiden de snelweg op en daar kwamen we gedurende de 3 uur niet meer vanaf helaas. De omgeving werd met de minuut groener en groener en de dikke pick-up’s maakten plaats voor kleinere, moderne en vooral zuinigere auto’s. Onderweg bij het benzine station even gepauzeerd en 150 liter brandstof in de tank gepompt. De benzine is overigens niet duur met zo’n € 1.20 per liter, maar als je vervolgens 150 liter moet tanken is het alsnog een rib uit je lijf. Onze camper lust namelijk wel wat, gemiddeld zitten we op 1 op 4 momenteel. Maar goed dat mag de pret niet drukken en dat gaspedaaltje wordt daarom weer stevig ingedrukt naar ons rustpunt voor vandaag. We kamperen midden in de stad Vancouver. Compacte plekken die aan weerskanten gescheiden zijn door coniferen hagen. Omgeven door de geluiden van stadsverkeer, vliegtuigen, treinen en sirenes is dit toch even wennen na de afgelopen dagen behoorlijk in stilte te hebben geleefd. De camper zo goed als mogelijk waterpas gezet en gelijk door naar het binnenzwembad. Ondertussen stond de wasmachine van de camping mooi te draaien en toen we klaar waren met zwemmen kon de boel zo de droger in. Wilfred kocht een telefoonkabel van 10 meter die als waslijn fungeerde en zo hadden we de boel weer op de rit. Na het spelen in de speeltuin aten we aardappels met verse spinazie en kipfilet. Morgen gaan we met het openbaar vervoer proberen naar een binnen speelparadijs te gaan en een markt met verse producten waaronder vers gevangen zalmen.Les mer

• Dag 11

Vancouver

16. mai, Canada ⋅ ☁️ 12 °C

Deze ochtend was wederom de eerste vraag van Manne of hij zijn waterballon mocht zien. Na wat aandringen ging Anke het bed uit om dan eindelijk de laten zien of ze al bevroren waren. Toen Anke een ballon uit de vriezer pakte knapte die kapot. Manne plaatste de volgende legendarische woorden: “Wat een water kutzooi”. Ik heb het vermoeden dat dit niet met het volle verstand gezegd werd maar lachen was het wel. Rond de klok van 09:00 vertrokken we richting het centrum met het ov. Dat bleek toch nog een rit van ongeveer een uur te zijn met de skytram en de bus. Eenmaal op locatie gingen we naar: “Granville Island” daar was onder andere een soort blagenparadijs met gamehal te vinden. Wilfred en Manne doken het speelpark in en Anke ging nog wat spellegies spelen. Daarna was het tijd om door te sjokken naar de voedselhal. Een grote hal met daar in verschillende bedrijven die van allerlei soorten voedsel verkochten. Lekker rond snuisteren en tussendoor wat lekkers halen. We kochten voor het avond eten verse pasta en vers gevangen Chinook/King zalm. Er bleek nog een ijshockey wedstrijd te zijn in de stad maar een kaartje in de bovenste ring mocht nog even 250 euro kosten dus ik liet deze even voorbij gaan. Eenmaal terug op de camping slingerde Anke de wasmachine nogmaals aan, Manne kroop op bed met z’n nu al grijs gedraaide Kit&Sam afleveringen en Wilfred ging t eten klaar maken. Deze pasta met zalm was de lekkerste pasta met zalm ooit! Na het eten nog even een dino kaartje gelegd en daarna mocht Manne in de camper nog even onder de gieter. Morgen vertrekken we richting Vancouver Island dus moeten we op tijd weg om de boot van 11:25 te halen.Les mer

• Dag 3

Campground No.1

18. juni 2023, Canada ⋅ ☁️ 15 °C

Nach dem super Frühstück und dem Check out kam der Shuttlebus zu Fraiserway. Dort angekommen standen so einige Camper auf dem Gelände. Nach kurzem Check in durch den netten Patrick(ein Hamburger Jung , Mitte 20) ging es los mit der Einweisung.
      Die erste Fahrt ging ab zum Walmart... Abgefahren wie groß... In der Zwischenzeit hat es ordentlich angefangen zu regnen. Im Liquor Store haben wir noch ein paar Bier für 149 CAD gekauft 🙈. Das sind nur 48 kleine Dosen gewesen. Echt Teuer. Bei der Weiterfahrt zum Campground wurde mir erstmal bewußt, wie groß und schwer dieses Vehikel ist. 6,5 Tonnen schwer und 7,9 mtr lang. Aber es macht Spaß. Auch das rückwärts Einparken. Jetzt ist es 15.30uhr und jetzt schauen wir mal weiter... Der Regen hat nachgelassen und wir können schön draußen sitzen.

• Dag 19

Burnaby/Vancouver

13. juni 2018, Canada ⋅ 🌧 15 °C

Um 6 Uhr wollten wir aufstehen...aufgewacht sind wir 8.30 Uhr und der Himmel ist regnerisch. Wir wagen es trotzdem, zum Großen Weißen Wächter raufzufahren. Je höher wir kommen, desto nebliger wird es und am Ende der Strasse regnet es bei etwa 5° cats und dogs. Wir holen unsere Bücher raus und lesen, mit der Hoffnung, das es gleich besser wird. Falsch gedacht....Abmarsch zur Grenze. Die Grenzpolizistin fragt uns nach Obst und wir gestehen, zwei Äpfel und Tomaten dabei zu haben. Au weia. Die Tomaten sind okay, aber die Äpfel dürfen nicht nach Kanada ( obwohl sie gestern mit ausgereist sind ). Wir essen sie schnell auf.
      Die Weiterfahrt ist untermalt mit wolkenbruchartigem Regen. Den Campground in Burnaby finden wir Dank Scout problemlos. Er hat einen Indoorpool und Hot Tube. Beides testen wir aus und erkunden danach den Burnaby Lake. Ein Vogel/ Enten und Turtl- Paradies vor der Skyline von Vancouver. Leider war das Handy nicht mit, also keine Bilder darüber.

Det kan også være du kjenner dette stedet med følgende navn:

Sullivan Heights

Bli med hos oss: