• Day 18

Dan 17 - Pot domov - povzetek

March 3, 2017 in Slovenia ⋅ ⛅ 7 °C

Zgodnje vstajanje in do doma nas loči samo še pot na letališče in dva dolga leta do Zagreba, potem pa užitki domače postelje. Ta zapis nastaja nekje nad Indijo, ko so še vtisi sveži. Malezija torej, zanimiva izkušnja. Tudi zato, ker je to bilo prvo tako dolgo potovanje na drug konec sveta z malo popotnico, ki se je super odrezala. So bili trenutki, ko smo bili vsi utrujeni, žejni, lačni, ko smo rabili počitek, pozornost, ampak vse skupaj smo se imeli izredno lepo. Potovanje nam je srečno teklo, nihče ni imel niti en dan kakršnihkoli težav z želodcem. Na vročini in vlagi je treba ogromno piti, naslednjič moramo biti še bolj pridni, saj smo se proti koncu kar malo "opustili", kar je morda botrovalo k vročini male popotnice predzadnji dan. Sicer pa mirno rečem, da je mala popotnica oz. "Little princess", kot so jo prav vsi klicali povsod v Maleziji, včasih bila celo bolj trpežna od staršev :)

Malezija, muslimanska država, multi kulturni svet, kjer vse štima. Že prihod iz letala pred dobrimi dvemi tedni je bil zanimiv. Povsod opaziš opozorila in zagrožene kazni, ne smeš kaditi, kazen 2000 EUR in 3 leta zapora, imaš drogo, smrtna kazen z obešanjem, in tako povsod. Tudi prvi stik z ljudmi je tukaj malo drugačen, na Tajskem so nas zasipali s smehom in prijaznostjo, tukaj deluje vse bolj resno. Pot iz letališča do Kuala Lumpurja že da videti, da je Malezija bogata država. Povsod gradijo in tako je dejansko povsod, kamorkoli smo potovali. Povsod rastejo novi resorti, bloki, naselja, centri. Kuala Lumpur kot metropola upraviči svoj sloves, vendar mi ves blišč in vrtoglave cene v luksuznih nakupovalnih središčih nista tako zanimiva. Večje doživetje je bilo preizkušati hrano v Chinatownu, kot pa hoditi po centrih. Dejstvo je, da so cene enake našim, oziroma tisto kar oni uvozijo "od nas", celo za spoznanje dražje. Kar pa je drugo dejstvo, za potovati z otrokom je Malezija super država. Povsod imajo urejeno vse za otroke. Greš pogledat Petronas dvojčka, je zraven super park, ki ima poleg igral tudi kopališče na odprtem za otroke, zraven je aquarium, na Penangu je ogromno raznoraznih atrakcij kot so "Upside down museum" itd...greš v nakupovalni center, pa je noter pravi zabaviščni park z vlakom smrti, skratka, otrokom ne bo dolgčas in imajo tako dobro urejeno, da še starši uživamo.

Prevozi znotraj države so tekoči, ceste so urejene, tu pa tam se vidijo ob cestah tudi opice (seveda ne na avtocestah), mnogo bolje kot v drugih državah JV Azije, skratka, veš da si v Aziji, pa vseeno ni tistega občutka, ki ti ga da prvič Tajska ali Vietnam recimo. Svet se tukaj dejansko meša, Malezijci, Kitajci, Indijci, živijo v resnično slogi in miru. Nikjer nikdar ni bilo čutiti kakršnekoli napetosti, tudi muslimanska molitev iz zvočnikov 4x na dan je nekaj povsem normalnega. Tisto kar je očitno, je to, da težje dobiš alkohol in da so relativno strogi glede kajenja, saj na ogromno atrakcijah, mestih, parkih, itd. ne smeš kaditi, kar sicer ni slabo. Alkohol v restavracijah je prisoten pri Kitajcih in Indijcih, pa še kaki Indijci ga nimajo, ostalo pa so kar povečini brezalkoholne pijače, še dobro da so naravni sokovi odlični. Pa za WC imejte s seboj vlažilne robčke, ker je ponavadi samo cev z vodo.

Ljudje so prijazni, vendar vseeno ne tako "topli" kot na Tajskem recimo. Taxiji imajo več ali manj povsod določeno tarifo, tako da vsaj nimaš občutka, da te kdo prinese okoli. Penang in Langkawi sta zanimiva otoka, vendar niti en mi ne daje občutka, da bi bil top lokacija za plažo. Langkawi je večji in ima lepe plaže, vendar se na te lepe plaže moraš pripeljati. Predvidoma s čolnom. Zagotovo so plaže in otok na vzhodni strani lepša izkušnja z morjem in mivko. Penang in Langkawi sta v redu, vendar ne kristalno čista voda in norenje ob in na plaži na Langkawiju z vsemi možnimi prevoznimi sredstvi ne daje občutka, da je "na easy". Zato tisti, ki želite belih plaž s kristalno čistim morjem, Tajska, Maldivi ali vzhodna obala Malezije oz. kam drugam.

Hrana je odlična, kjerkoli smo jedli, je bilo okusno, odlično. Kljub vsemu še vedno mislim, da je hrana v Vietnamu bila najbolj raznolika in okusna, Tajska pa takoj zatem. Čeprav najdeš v Maleziji vse našteto, kakor tudi seveda hrano vseh nacij, ki tu živijo, pujska ni. Govedina, piščanec, morska hrana v vseh oblikah, tofu in zelenjava. Pa radi imajo čili in vse je dobro začinjeno, kar ni nič slabega. Verjetno pa vsem to ne ustreza, ampak se ni treba bati, saj je za t.i. zahodnjake poskrbljeno z vso paleto verig hitre prehrane in podobno.

Je dražja Malezija kot ostala Azija, ampak ni pretirano. Celotni budget potovanja je bil 1.283 EUR za avio karte z zavarovanjem rizika odpovedi, cca 1900 EUR za vse notranje prevoze, 2x bus, 2x notranji let, vsi taksiji, vse nočitve, vsa hrana in pijača, skratka vse. Vse skupaj za tri osebe torej cca 3200 EUR za 17 dni.

Malezija je lepa, krasna, zanimiva. Morda je ravno kapital kriv, da so ljudje drugačni, da je morda preveč vsega. Nič ni to narobe, vsekakor je to potovanje bilo super, dejstvo je, da sta npr. Vietnam in Tajska naredila name večji vtis. Po vrnitvi iz Tajske sem želel z enosmerno karto nazaj, danes si želim domače postelje in ko bomo oprali popotniški prah iz sebe, počasi naredili nove plane. Za tja, kjer še nismo bili.