• Day 8

Caldeira - Capelinhos - razgledi Faiala

July 2, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Čaka nas aktiven dan in sicer tura po celem otoku. Začnemo z prelepim razgledom. Miradouro de Nossa Senhora da Conceição je točka z velikim križem in Marijo, ki gleda na mesto Horta. Res lep razgled na mesto in obalo naokrog. Vse je tako zeleno, urejeno, čisto, ob cesti cel čas hortenzije vseh barv, res je lepo. Pot nadaljujemo na vulkan Caldeira. Ampak žal nimamo sreče z vulkani :) pridemo na vrh, sprehodimo se po robu kraterja, ampak vse je belo in v megli in kraterja žal ne vidimo.

Nadaljujemo po poti okoli otoka, si vmes ogledamo krasne poglede na skale, ki jih zaliva Atlantik, pogledi so enostavno božanski. Pot nas pelje naprej do vulkana Capelinhos. Capelinhos (iz pomanjševalnice Capelo + -inhos, kar dobesedno pomeni "majhen rt") je monogenetski vulkan na zahodni obali otoka Faial na Azorih. Je del večjega vulkanskega kompleksa Capelo, ki vključuje 20 stožcev scoria in polj lave, ki so poravnani od zahod-severozahoda proti vzhodu-jugovzhodu od kaldere vulkana Caldeira. Čeprav je ime "Capelinhos" povezano z vulkanom, se tehnično nanaša na zahodni rt župnije Capelo. Lahko se šteje za najzahodnejšo točko Evrope.

Zadnji vulkanski izbruh je trajal 13 mesecev, od 27. septembra 1957 do 24. oktobra 1958, kar sta lahko bila dva prekrivajoča se vulkanska izbruha. Medtem ko je ozemlje povečal za 2,4 km², je povzročil 300 seizmičnih dogodkov, raztresel pepel 1 km, uničil 300 hiš v župnijah Capelo in Praia do Norte ter povzročil evakuacijo 2000 ljudi (emigracija v ZDA in Kanado). 25. oktobra je vulkan prešel v obdobje mirovanja. Je del aktivnega razpokanega vulkanskega kompleksa, ki ustvarja več seizmičnih in vulkanskih dogodkov.

Tukaj izgleda pobočje in vse ko, da si na drugem planetu. Dobro uro si vzamemo, da si pogledamo še muzej in svetilnik, kjer hranijo vulkanske kamne in res je odlično urejeno, kjer izveš vse o izbruhu tukaj in še kaj več o tem kako je sploh nastala zemlja in oceani in posledično tudi Azori (film v 3D tehniki). Res se izplača, pogledi pa so vsepovsod impresivni in strašljivi na nek način, kaj zmore moč narave.

Nazaj proti mestu se ustavimo še in na hitro pogledamo Varadouros, ki naj bi bilo kopališče v naravno narejenih bazenih med vulkanskimi kamni. Voda mrzla, časa ni več in vrnemo se v Horto. Vzeli smo taxi danes za to turo, saj je cena bila enaka najemu avta in bolje tako nenazadnje, saj smo ob vrnitvi končno izvedeli, zakaj okrašujejo mesto že tri dni. Mesto je v celoti zaprto za promet, imajo “Beli dan”. Povsod beli predpražniki, skozi ulice speljani beli tepihi in ljudje vsi oblečeni v belo. Pa koncerti so po celem mestu, stojnice s pijačo (pivo 1 Eur, itd….) V bistvu, vrhunsko, podnaslov večera je “Duša morja” in zato so po celem mestu meduze, danes celo že kiti in hobotnice….spakiramo za nadaljevanje poti in se gremo malo sprehoditi skozi “belo” mestno zabavo. Jutri jutranji let na otok Terceira in spet nove zgodbe.