Azori 2022

• 0videos
  • 2.9kkilometers
  • 1.7kkilometers
  • Day 1

Dunaj - Lizbona - Ponta Delgada

June 25, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Končno, po dveh in pol letih čakanja, upanja, prestavljanja….in v tretje gre rado. In res je. Zjutraj se odpravimo na pot do doma proti Dunaju, prispemo pravočasno, opravimo vse v miru in potem se začne :), prekletstvo Azorov….let prestavljen, let zamuja, vmes, let bo pravočasen, potem pa, ko že sedimo na letalu, zaradi stavke v Avstriji bomo še 35 minut stali na mestu…začnemo z zamudo 1 ure in 15 minut….stres nivo : “very high”, saj smo v Lizboni imeli samo 1 uro za prestop. Ko končno poletimo, preigravanje scenarijev, da bomo zamudili let, kako do prtljage, kako bomo našli let direktno na drug otok, ker nas čaka nastanitev tam, kdo nam bo hotel uredil, če obtičimo v Lizboni….in kaj se zgodi? :)

Priletimo v Lizbono, let naprej je tudi v zamudi….super, čakajo nas….čakamo avtobus, ki tudi zamuja, da nas pelje na terminal, kjer se moramo prijaviti na let za Ponta Delgado…letamo, hitimo, “last call”, veseli, da smo uspeli, da gremo na Azore….nazaj na avtobus, ki nas pelje na identično letalo, s katerim smo prileteli iz Dunaja, da je še bolj bizarno, identični sedež sem imel, dejansko je odtis mojega “grškega telesa” ostal odtisnjen kot spominska pena, ker sem se vmes samo dvakrat vozil z busom, pa šel skozi prijavo in spet smo nazaj :)

Kakorkoli….poletimo in lokalno malo pred osmo uro pristanemo na Azorih. Končno ! Taxi do mesta 10 EUR, uredimo in se nastanimo v sobo, potem pa kratek sprehod po strogem centru mesta. Drugačno, umirjeno, mavrice na nebu, ko malo dežuje, na prvi vtis, skoraj pravljično. Punce si takoj privoščijo ananas (8 EUR), ampak je res dober, sladek…lokalen :)

Večerja v Louvre Michaelense, kot ena boljših opcij tukaj, ni poceni, je dobro, danes smo si zaslužili. Samo še spat in jutri po zajtrku, nazaj na letalo…letimo na otok Pico.

• Day 2

São Miguel - Pico

June 26, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 17 °C

Azori torej…skupina devetih otokov v razmiku 600 km sredi severnega Atlantika. Klima je mila – od 20 do 25 stopinj. Mi smo že drugi dan na cca 21 stopinj. Rahlo pihlja, ko posije sonce zna biti tudi vroče. Ampak je prijetno, dejansko je to optimalna temperatura za potovanje. Vmes pridejo oblaki, malo poprši in 15 minut kasneje spet sonce.

Baje imajo dvakrat več glav goveda kot prebivalcev, imajo množico rož, plantaže čaja in tobaka, vinograde, odlične ananase, banane in seveda čisto naravo. Imajo vse in dejansko je tako. Naravno. Vse je umirjeno, brez gneče in pretiranih množic.

Po tem, ko smo se zbudili, smo šli na zajtrk in potem smo se poslovili še od prve nastanitve. Malo smo s torbami še posedeli v barčku, poskusili lokalne sladice, malo posedeli ob morju in pojedli še limetino tortico, potem pa s taxijem na letališče in sledil je prvi notranji let na otok Pico. Znan po velikem vulkanu, največjem vrhu Portugalske, 2351 m visok.
    Let s Sata Airlines traja slabo uro in pridemo na popolno drugačen otoček. Mogočni vulkan Pico se je cel dan skrival za oblaki in meglico, upam, da nas jutri razveseli in se pokaže. Je pa otok znan po vinogradih, ki jih je bilo včasih mnogo več, pa vseeno. Vinogradi v vulkanski zemlji, vina, ki so odlična in iskana po celem svetu. Upam, da najdemo kakšno dobro vinarijo in poskusimo še več tega vina. Po pristanku se s taxijem (15 eur) odpeljemo do nastanitve v mestecu Madalena. Apartma vrhunski, mestece pa malo, simpatično. In ko smo šli peš na sprehod od apartmaja, praktično ne srečas skoraj nikogar. Zanimivo res, povsod mir, spokojnost, nobene gneče. Največja kolona ljudi je bila pred stojnico za sladoled, je bila pač edina odprta danes. Nedelja tukaj dejansko še daje občutek nedelje.

Kasneje ob zalivu v mestecu Madalena pojemo kosilo/večerjo in na poti nazaj, še nabavimo malo hrane za apartma, saj imamo praktično svoje stanovanje. Jutri nam lastnik obljublja še avto, da bomo lahko začeli raziskovati otok, imamo kar dosti za videt, pa tudi kite gremo obiskati čez dva dni na Atlantski ocean. Danes se dobro spočijemo še, jutri pa se začne še bolj aktivno raziskovanje.

• Day 3

Pico

June 27, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 19 °C

Kar letijo ti naši dnevi, ampak še je pred nami. Včeraj vsi zaspali, saj je prvi potovalni dan in drugi na Pico pustil malo popotniške utrujenosti. Danes se zbudimo spočiti, gostitelj Miguel pa nas že navsezgodah razveseli s sporočilom, da nas avto že čaka pred apartmajem. Človek nam je uredil avto, njegov, za 30 Eur na dan. Cene rent-a- car so trenutni tudi preko 100 Eur na dan, tak, da to je vrhunsko dobra opcija. Prevzamemo ključe in se že odpravimo na naše prvo raziskovanje otoka Pico. Vulkan, najvišji vrh Portugalske se še vedno sramežljivo skriva, že drugi dan vemo kje je, ampak cel čas je skrit v oblakih. Upam, da ga bomo lahko vsaj enkrat slikali, ni, pa to baje redek pojav, več je skrit, kot viden in mi nismo nobena izjema.

Ob začetku našega izleta začne deževati, ampak to je v bistvu pršenje, ki traja do 30 minut, se ustavi in posije sonce. In cel dan takole, več ali manj pestro vremensko doganjanje, večjega naliva še nismo doživeli.

Prva postojanka danes je Paisagem da Vinha de Criação Velha. UNESCO dediščina in preko 800 hektarjev vinogradov, obdanih z vulkanskim kamenjem. Ob cesti parkiramo avto in se peš odpravimo na sprehod po vulkanskem pesku skozi vinograde. Ikoničen mlin na veter med nasadi trte, ki jih ločujejo črni vulkanski kamni. Idilična podoba, ki je ne pozabiš, saj je dejansko nekaj edinstvenega. Pridemo do obale, ki je črna, še vedno vidni sledovi kako je lava ustvarila obalo, s pogledom na otok Faial, vmes pa Atlantski ocean, ki se zabija v vulkansko obalo. Azori so res posebni. Sem že verjetno omenil, da ni nikjer nobene gneče, vse je mirno, umirjeno, na “easy”.

Naprej nas pot vodi do Gruta das Torres. Največji tunel lave v Evropi, preko 5 km dolg. Ogled je dolg cca 1 uro, peljejo te v popolni temi po cca 450 m dolgi poti skozi podzemni tunel, ki ga je naredila lava. Žal, nam povedo, da bi se morali naročiti kaki mesec prej za ogled, saj je gredo trajnostni turizem in dopuščajo samo določeno število obiskovalcev na dan. Nič ne de, gremo dalje. Alternativa je Furna do frei Matias, cca 11 km oddaljena prosto dostopna jama, prav tako posledica lave. Avto parkiraš ob cesti, prečkaš pašnik in na sredi le tega, je ozka potka v jamo in krajši tunel, ki je posledica lave. Vse prosto dostopno, zastonj in absolutno za videt.

Naprej nas dan vodi pod “sramežljivim” Picom do Lagoa do Capitao, jezerce sredi zelenih pašnikov. Zanimivo, ker je od lepega prizora jezera z zelenimi pašniki, do tega, da ne vidiš niti 2 metra pred seboj, ker se tako spreminja vreme in oblaki, mine 10 sekund in je vse v megli. Tako hitro se menja vreme tukaj.

Nadaljujemo proti malem, obmorskem mestecu Lajes do Pico. Malo, simpatično mestece, kjer se začnejo vse ture za ogled kitov na otoku Pico. Tudi mi gremo jutri od tukaj, za 108 Eur za vse tri. Sprehodimo se skozi uličice, si ogledami, kdaj in kje moramo biti jutri prisotni za ogled kitov, si pogledami mestno “kopališče” in gremo na kosilo. Nadaljujemo po spodnjem delu otoka, kjer se ustavimo ob opazovalnicah kitov, eden izmed domačinov nam posodi celo daljnogled in tako minevajo zanimivi trenutki. Drugače je, čas teče drugače tukaj.

Nadaljujemo do Farol da ponta da Iha, ki je največji svetilnik na skrajno zahodnem delu otoka. Spet vulkanska črna obala in pogled na neskončno modrino Atlantika.

Vračamo se po severni strani otoka proti mestece Madalena, opazujemo neverjetno vegetacijo in vse odtenke zelene barve na tem otoku. Preden se vrnemo v naš apartma, se ustavimo še v baje enem najlepših barčkov na svetu, Cella bar. Z lesom oblikovan barček, s teraso, kjer lahko uživaš v sončnem zahodu s pogledom na otok Faial in odlično založeno vinoteko in izbiro ginov. Najdražja steklenica je vino letnik 2011, “samo” 800 Eur.

Sangria za 16 Eur se je zdela boljša izbira in dan smo zaključili s kartami in mirnim večerom na “domači” terasi. Jutri se dan začne ob 7 zjutraj in bo spet impresiven….jutri gremo gledat velikane morja….kite.

• Day 4

Pico, delfini in kiti

June 28, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Danes se zbudimo zgodaj, saj nas čaka izlet in opazovanje delfinov in kitov. Z našo staro izposojeno Ford Fiesto, ob 7.20 štartamo proti 36 km oddaljenem Lajes do Pico. Tam se nam namreč začne izlet. Na poti se nam končno, po dveh dnevih skrivanja, v vsej svoji mogočnosti pokaže gora (vulkan) Pico. Lep je. Mogočen.

Prispemo do Lajes do Pico, jutranja kava, viski, saj se gre na morje, in malo pred deveto uro že imamo informacijski sestanek in predstavitev, katere vrste kitov in delfinov vse živijo v okolici Azorov. Izvemo dosti informacij in že gremo na veliki Zodiac čoln z 500 konjev motorjev. Izplujemo iz majhnega pristanišča in zelo hitro nas pozdravi ogroma jata delfinov. Razigrani skačejo iz vode, vidimo majhne delfinčke, nakar skipper reče, da moramo iti in že je pred nami veliki kit glavač. Opazujemo ga iz razdalje cca 20 - 30 metrov, nakar se počasi potopi in nas prvič pozdravi s svojo veliko plavutjo. Pa radiu sporočijo drugo lokacijo in že drvimo naprej, kjer nas pričaka še en ogromen kit glavač, pa kasneje še tretji in še četrti. Vmes še enkrat srečamo delfine in potem se peljemo še drugam, kjer srečamo želvo, ki je verjetno priplavala iz Bahamov, potem pa še drugo vrsto delfinov, ki so večji. Vidimo vmes tudi belega delfina, preden se vrnemo nazaj v pristanišče. Tri ure traja ta izlet in res smo videli veliko. Se je splačalo.

Po opazovanju si privoščimo še kosilo in se po južni strani vrnemo nazaj v Madaleno. Obiščemo še trgovino, kjer so cene smešne. Govedina za steake, kilogram je 12 Eur, škampi, kilogram je 10 Eur. Nakupimo hrano za danes in jutri, saj bomo sami v tem finem apartmaju kuhali nalsednja dva dni in dejansko prihranili kakšen Eur za hrano. Pojedina bo :)

Jutri imamo še en dan na otoku in prihranili smo si še ogled dveh jezer, danes pa še počitek in kulinarični večer “doma”.

• Day 5

Pico - Lagoas do Pico

June 29, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 21 °C

Pa še en dan na otoku Pico, nam zadnji, saj jutri že gremo naprej. Danes po relativno poznem zajtrku, gremo na pot in si želimo ogledati še vulkanska jezera. Hitro nas pričaka na cesti gosta megla, dež, vlaga. Nadaljujemo in upamo, da se vse razčisti, saj tukaj se vreme resnično hitro spremeni. Od dežja do sonca je lahko samo kaka minuta, dve in je že spet lepo.

Po dolgi ravni cesti, ki prečka otok po sredini, pridemo do točke t.i. trail področja, kjer je raj za pohodništvo, razteza se na preko 22 km dolžine in imaš kaj delati, če je vreme seveda. K sreči je tudi cesta, tako da še zadnjič izkoristimo ta avto, saj se zaradi vremena odločimo, da se bomo peljali od jezera, do jezera. Pri prvem parkiramo, kljub dežju in megli, ga še uspemo slikati, nakar smo v roku 3 minut v objemu oblaka in vidljivost je morda 5 m. Vozimo počasi, krave, ki hodijo kar po cesti je treba paziti, sploh če jih ne vidiš. Pridemo do Lagoa do Rosada, ki naj bi bilo krasno, ampak vse kar vidimo je bela megla in vlaga. Pa kamen, kjer piše, da to jezero je tam.

Zavedajoč, da se to lahko zgodi ob takem vremenu smo pač poskusili srečo, na nek način odkljukali, da smo bili tam, potem pa šli nazaj v apartma, kjer bomo še malo nabrali moči in energije za prihodnje dneve. Realno smo na Picu odkljukali vse.

Vreme se bo uredilo proti večeru, nas pa čaka še morda kakšen sprehod danes, pakiranje in jutri trajekt na otok Faial.

• Day 6

Pico - Faial (Horta)

June 30, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

In je prišel dan za novi premik. Poslovimo se od otoka Pico in s trajektom prečkamo kanal do nasproti ležečega otoka Faial. Pristanemo v slikovitem mestecu Horta. V mestu živi cca. 7000 ljudi, na celem otoku pa cca 15.000 ljudi. Takoj se vidi, da je tukaj v Horti vseeno malo več ljudi, saj je to tudi t.i. “Pitstop Atlantika”, saj se jadralci, ki jadrajo preko Atlantika, ustavijo tukaj.

Od trajektnega pristanišča najdemo našo simpatično nastanitev, vmes pa opazujemo in si delamo prve vtise. Mesto ne skriva svojih “pomorskih” korenin in vse je tako slikovito. Tlakovani pločniki, te belo črne cerkve, park okrašen z napihljivimi meduzami, na trdnjavi iz lesa narejeni delfini, kitove plavuti in vse to, ob marini, kjer najdeš ogromno jadrnic in prekooceanskih jadralcev.

Na Faialu je obisk marine Horta obvezen za vznemirjenje ob pogledu na tam privezane jahte in za veliko razstavo slik na pomolu, ki so jih na pomolu naredili vsi gostujoči jadralci. Marina ima prostor za 300 plovil in je trenutno četrta najbolj obiskana oceanska marina in zagotovo ena najpomembnejših na svetu. Nudi odlično zavetje pred vetrovi iz katere koli smeri in je skoraj nepogrešljiva postajališče za stotine jaht različnih narodnosti, ki se letno pripeljejo sem na svojih potovanjih čez severni Atlantik, in tudi za jahte, ki potujejo med Karibom in Sredozemljem.

Tukaj vsako leto poteka več mednarodnih regat, ki so običajno usmerjene na čezoceanske križarke, pri čemer ta marina deluje bodisi kot ciljna črta. In res, pomoli, zidovi marine so porisani, poslikani z različnimi motivi, imeni jadralcev, letnicami, živ “spomenik” vsem jadralcem, ki so se ustavili tukaj. Tudi mi se sprehodimo skozi pomole, gledamo jadrnice, ki so dale skozi marsikatero nevihto na oceanu. In opazujemo jadralce, ki slikajo svoje sveže poslikave.

Današnji dan ni mogel biti brez obiska slavnega Peter Cafe sport lokala. Za vse, ki prijadrajo sem, je to več kot bar, to je institucija. Tukaj je center jadralnega sveta tukaj :), imajo trgovino s svojimi oblačili, imajo servis za jadralce, imajo svojo ponudbo za opazovanje kitov in imajo bar . In svoj gin, marakujin gin, Gin do Mar….3 EUR samo, ampak eden najboljših ginov, ki sem jih poizkusil. Sadno, osvežilno, predvsem pa samo tukaj. No, tudi domov ga bomo naročili:

Po odličnem kosilu v Peter Caffe Sport, si ogledamo še, nad gostilno, Museum of Scrimshaw. Scrimshaw so svitki, gravure in rezbarije, narejene iz kosti ali slonovine. Običajno se nanaša na umetniška dela, ki so jih ustvarili kitolovci, vgravirana na stranskih produktih kitov, kot so kosti ali hrustanec. Najpogosteje je narejen iz kosti in zob kitov glavačev, usov drugih kitov in mroževih čekanov.

Kasneje, na sprehodu skozi marino si še na hitro pogledamo sosednjo vasico tik ob Horti, Porto Pim, s svojo veliko črno peščeno plažo. Cene so tukaj prijazne in še vedno, kljub več ljudem, je vse mirno, na “easy”.

Večerni sprehod skozi mestece še, morda še kakšen Gin do Mar in jutri nas čaka raziskovanje naprej.

• Day 7

Horta

July 1, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

Danes je dan za kulturo in ob oblačnem vremenu, se podamo prvo na obisk Museo da Horta. Vstopnina 2 Eur, otroci gratis. Muzej se nahaja v starem Jezuitskem kolegiju, impozantni stavbi velikih dimenzij, ki je ostala nedokončana, ker so bili jezuiti izgnani iz Portugalske leta 1760. Prizorišče združuje več zbirk, povezanih z zgodovino Faiala. V prvi sobah najdemo zbirko religioznih slik in skulptur, ter zbirko izdelkov iz zlata, srebra in ebenovine.

V centralnem hodniku potem najdemo pohištvo in instrumente iz 19. in 20. stoletja in slike moderne umentnosti. Prav tako je soba posvečena začetkom letalstva in podvodnim kablom in komunikaciji z Morsejevo abecedo.

Vmes se po sprehodu po ulicah Horte ustavimo še na kosilu v Peter Caffe Sport seveda, nadaljujemo pa do Porto Pim na ogled Tovarne kitov. Tovarna kitov Porto Pim, del naravnega parka Faial, je industrijski kompleks, ki se nahaja v jugozahodnem delu zaliva Porto Pim, na pobočju Monte da Guia. Fábrica da Baleia z okoli 7000 obiskovalci na leto ostaja eden najboljših primerov izumrle azorske kitolovske industrije, ki je bistvenega pomena za zgodovinsko, gospodarsko in družbeno razumevanje te dejavnosti. Stalna razstava Tovarne kitov Porto Pim ima tako rekoč vse svoje originalne stroje. V tovarni sledijo procesu integralne predelave sperme za pridobivanje komercialnih stranskih produktov (slanino olje ter izraba mesne, kostne in krvne moke). Tovarna vključuje tudi obsežno zbirko, ki je posledica intenzivnega kitolova, ki je potekal v Faialu v 20. stoletju. Na leto so “predelali” do 137 kitov in pogledamo si celo video, kako je to izgledalo. Nič kaj simpatično to ni videti. Je pa razstavljeno tudi okostje kita glavača in ogromno ostalega. Dejansko je to vse še v izvorni obliki, stavba, stroji, samo, da je sedaj to muzej.

Kultura in soparno vreme nas malo utrudi in popoldanski počitek v miru prav sede. Mesto še kar krasijo in morda nas danes zvečer čaka kakšen dogodek, sicer pa še manjša večerja in sprehod, jutri pa vzamemo avto in pregledamo še celoten otok.

• Day 8

Caldeira - Capelinhos - razgledi Faiala

July 2, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Čaka nas aktiven dan in sicer tura po celem otoku. Začnemo z prelepim razgledom. Miradouro de Nossa Senhora da Conceição je točka z velikim križem in Marijo, ki gleda na mesto Horta. Res lep razgled na mesto in obalo naokrog. Vse je tako zeleno, urejeno, čisto, ob cesti cel čas hortenzije vseh barv, res je lepo. Pot nadaljujemo na vulkan Caldeira. Ampak žal nimamo sreče z vulkani :) pridemo na vrh, sprehodimo se po robu kraterja, ampak vse je belo in v megli in kraterja žal ne vidimo.

Nadaljujemo po poti okoli otoka, si vmes ogledamo krasne poglede na skale, ki jih zaliva Atlantik, pogledi so enostavno božanski. Pot nas pelje naprej do vulkana Capelinhos. Capelinhos (iz pomanjševalnice Capelo + -inhos, kar dobesedno pomeni "majhen rt") je monogenetski vulkan na zahodni obali otoka Faial na Azorih. Je del večjega vulkanskega kompleksa Capelo, ki vključuje 20 stožcev scoria in polj lave, ki so poravnani od zahod-severozahoda proti vzhodu-jugovzhodu od kaldere vulkana Caldeira. Čeprav je ime "Capelinhos" povezano z vulkanom, se tehnično nanaša na zahodni rt župnije Capelo. Lahko se šteje za najzahodnejšo točko Evrope.

Zadnji vulkanski izbruh je trajal 13 mesecev, od 27. septembra 1957 do 24. oktobra 1958, kar sta lahko bila dva prekrivajoča se vulkanska izbruha. Medtem ko je ozemlje povečal za 2,4 km², je povzročil 300 seizmičnih dogodkov, raztresel pepel 1 km, uničil 300 hiš v župnijah Capelo in Praia do Norte ter povzročil evakuacijo 2000 ljudi (emigracija v ZDA in Kanado). 25. oktobra je vulkan prešel v obdobje mirovanja. Je del aktivnega razpokanega vulkanskega kompleksa, ki ustvarja več seizmičnih in vulkanskih dogodkov.

Tukaj izgleda pobočje in vse ko, da si na drugem planetu. Dobro uro si vzamemo, da si pogledamo še muzej in svetilnik, kjer hranijo vulkanske kamne in res je odlično urejeno, kjer izveš vse o izbruhu tukaj in še kaj več o tem kako je sploh nastala zemlja in oceani in posledično tudi Azori (film v 3D tehniki). Res se izplača, pogledi pa so vsepovsod impresivni in strašljivi na nek način, kaj zmore moč narave.

Nazaj proti mestu se ustavimo še in na hitro pogledamo Varadouros, ki naj bi bilo kopališče v naravno narejenih bazenih med vulkanskimi kamni. Voda mrzla, časa ni več in vrnemo se v Horto. Vzeli smo taxi danes za to turo, saj je cena bila enaka najemu avta in bolje tako nenazadnje, saj smo ob vrnitvi končno izvedeli, zakaj okrašujejo mesto že tri dni. Mesto je v celoti zaprto za promet, imajo “Beli dan”. Povsod beli predpražniki, skozi ulice speljani beli tepihi in ljudje vsi oblečeni v belo. Pa koncerti so po celem mestu, stojnice s pijačo (pivo 1 Eur, itd….) V bistvu, vrhunsko, podnaslov večera je “Duša morja” in zato so po celem mestu meduze, danes celo že kiti in hobotnice….spakiramo za nadaljevanje poti in se gremo malo sprehoditi skozi “belo” mestno zabavo. Jutri jutranji let na otok Terceira in spet nove zgodbe.

• Day 9

Faial - Terceira

July 3, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 18 °C

Navsezgodaj zjutraj se poslovimo od otoka Faial. Kratek, 35 minutni let in že pristanemona otoku Terceira. Otok Terceira je ena glavnih vstopnih točk na Azore, skupaj z otoki Graciosa, São Jorge, Pico in Faial tvori osrednjo skupino arhipelaga. Bil je tretji odkriti otok arhipelaga, čeprav se je sprva imenoval Otok Jezusa Krista. Začel se je naseljevati v 15. stoletju in se od takrat vztrajno razvija, predvsem zaradi svoje geografske lege.

Terceira tako posebna, saj gre za veličasten kontrast med naravno lepoto vulkanskega otoka in občudovanja vrednim delom človeka v zgodovinskem središču mesta Angra do Heroísmo, njenega glavnega mesta. Zaliv Angra ima velik pomen, ne le kot notranja trgovska postaja za regionalne proizvode, proizvedene na drugih otokih, ampak tudi zaradi svoje še večje pomembnosti kot medcelinsko postajališče za ladje, ki plujejo med Evropo, obema Amerikama in Indijo.

Mi smo tokrat stacionirani v drugem največjem mestu na otoku, Praia da Vitoria. Imamo svojo domačo hiško, cca 100 m2 samo za nas, za 3 noči, 180 EUR. Ko se nastanimo, se odpravimo na sprehod po mestu. Praia da Vitória je trgovska, ribiška in kmetijska občina in ima veliko marino, priljubljeno med jahtarsko skupnostjo, z edino veliko peščeno plažo na Terceiri. Kopali ne vem če se bomo, Atlantik je vseeno mrzel. Po prvem ogledu dveh cerkva in mnogih trgov v mestecu, po kosilu, se odpravimo na malo “siesto”, potem pa nas naš taksist Paolo (človek je prva liga, super govori angleško, korektne cene - https://www.paulstaxi.pt/ ) pelje na tradicionalne bikoborbe na ulicah.

Torej, “Tourada à corda” je vrsta bikoborb, tradicionalna na Azorskih otokih , še posebej za otok Terceira, kjer se domneva, da je ena najstarejših rekreacijskih tradicij v arhipelagu. Ta vrsta bikoborb je značilna za Azore in je sestavljena iz dogodkov s štirimi odraslimi biki pasme brava da ilha Terceira po določeni cesti ali ulici v dolžini približno 500 metrov. Bika krmili vrv okoli vratu, drži pa ga šest ljudi (pastirjev), ki bika usmerjajo in preprečujejo, da bi zapustil igrišče. Bika vodijo po cesti in ga igralci zmerjajo in dražijo, vendar brez namena, da bi žival ubili; živalski rogovi so pokriti z žogicami ali usnjem, da se zmanjša tveganje za igralce. Po vsakem dogodku se vsi biki izpustijo, da si odpočijejo pred naslednjim dogodkom (vsaj tri tedne).

Imamo srečo, da so ikoborbe bile ravno danes in v cca 5 km oddaljeni vasici Fontinhas. To je bila pristna in povsem lokalna izkušnja. Ljudje zbrani že dobro uro pred dogodkom in še kar prihajali. Vsi pijejo Super Bock pivo (1 Eur), v nenormalnih količinah. Ulica po kateri poteka bikoborba, je ponekod zavarovana z lesenimi deskami (vsaj tisti, ki ne želijo, da jim bik ne uniči ograje), in dejansko domačini dovolijo, da stopiš k njim za ograjo. Nam je dovolil en gospod, ki nam je povedal, da se zgodijo tudi hude nesreče, pa pivo in sok nam je ponudil. Res so gostoljubni in prijazni. Preden pa smo si ogledali četrtega bika iz varnega zavetja tega vrta, smo gledali za zidovi bara in doživeli tudi skakanja preko ograje mimo nas, udarnine itd, saj nekateri dejansko tečejo pred bikom in ga izzivajo. Pri četrtem je en dobil rahlo porcijo. Iz za konec, nam Paolo pove, da je on tudi že imel počeno brado in 37 šivov zaradi tega, ker ga je dobil bik. In se ob tem smeje, češ, da so oni pač tako nori in imajo to radi.

Mi smo zdravi in po večerji iz “domače” kuhinje gremo spat, jutri nas Paolo pelje na lokalno doživetje celotnega otoka.

• Day 10

Terceira

July 4, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 20 °C

Današnji dan pa je čas za potep po otoku. Paolo nas ob 11 uri kot smo bil zmenjeni že čaka pred hišo in dan si vzame samo za nas. Človek se je rodil v Johanesburgu, živel v Ameriki, starša oba iz Azorov in zdaj je tudi on tukaj. Super govori angleško, o otoku in Azorih izvemo ogromno.

Za začetek nas popelje skozi Praia da Vitoria, nam pove več o mestu in potem takoj na razgledno točko z Marijo (spet), ki gleda na mesto. Veseli, da nam ne bo treba hodit gor. Naprej nas vodi po obali, kjer nam pokaže mnogo ostankov lave, ki sedaj tvorijo obalo otoka. Razgledi so lepi, čeri, prepadi in okoli samo ocean. Vidimo Lajes, izvemo, da imajo tukaj tudi vojaško bazo za zaveznike, vidimo krasne pečine pri vasici Agualva, naravne bazene v Quatro Ribeiras in skozi gozd nas popelje še do skrajnega zahodnega dela otoka, Serreta, spet lepi razgledi, ampak ne preblizu roba stopat :)

Pogledamo še naravne bazene Biscoitos, ki sicer izgledajo mamljivo, ampak voda je mrzla, pa ko vidim naplavljene Portuglaske ladjice (Portugese man o war), meduze, ki ima v ožigalkah močan toksin, ki lahko nenazadnje tudi ubije človeka, te mine veselje po kopanju. Telo imajo veliko med 9-35 cm, lovke pa med 15 do lahko tudi kar 50 m. Ni hec.

Skupaj s Paolom gremo na kosilo v domačo gostilno v vasici Biscoitos, porcije ogromne, jemo lokalne ribe in meso, porcija med 10-13 Eur. Ni pretirano, res ne.

Pot nadaljujemo proti Algar do Carvão (Jama premoga), ki je starodavna lava cev ali vulkanski vrelec, ki se nahaja v osrednjem delu otoka Terceira. Algar je 45 metrov navpičnega prehoda v notranjost, ki doseže klančino ruševin in gramoza. Od tu je še en spust do čistih voda notranjega bazena, približno 90 metrov od gladke površine. Bazen je podprt z deževnico in lahko doseže globino 15 metrov (49 čevljev) ali postane suh v poletnih mesecih, zaradi malo ali brez padavin. Sama jama je izjemna in videti to v živo, se zaveš, kako majhni smo proti moči narave. Res noro.

Naprej se postanek ob Furnas de Exnorfe. Prosta pot okoli polja, ki obsega več izhodov agresivnih vulkanskih plinov, pri različnih temperaturah, nekatere precej visoke (približno 95 °C na površini in približno 130 °C na globini pol metra). Lepo se kadi iz zemljice in voha žveplo. Je pa za videt. Na koncu dneva pa še eden najlepših razgledov, Serra do Cume.

Razgledne točke Serra do Cume se nahajajo na vrhu Serra do Cume. Dejansko so to pogledi na najlepšo pokrajino na otoku. Na eni strani, na 542 metrih nadmorske višine , zaliv in mesto Praia da Vitória skupaj z ravnino Lajes in letalsko bazo Lajes ter na druga stran, druga, 545 metrov nad morjem, velika ravnica v notranjosti otoka, s svojimi značilnimi "cerrados", ločenimi z zidovi iz vulkanskega kamna in hortenzij. Temu pravijo tudi “puzzles” ali “naravna patchwork oddeja”. Res lepo.

Tukaj je res vsak otok zgodba zase in kot je Paolo rekel, da domačini pravijo, da so Azori 8 otokov in 1 zabaviščni park. Terceira naj bi bila “zabaviščni park”, zaradi veselja domačinov do zabav, bikoborb, borb s kravami in še se najde. Je posebno.

Jutri še izlet z lokalnim avtobusom do mesta Angra do Heroismo, Unesco dediščina in glavno mesto Terceire.