• Day 18

Obrigado Açores

July 12, 2022 in Portugal ⋅ ⛅ 23 °C

Pa je za nami tudi tole potovanje. Zdaj, ko nas čaka dolga pot nazaj, z upanjem, da ne bomo deležni kaosa po letališčih in da nam ne izgubijo prtljage, se lahko ozrem nazaj, na 17 dni Azorov. Čakali smo jih dolgo, dvakrat prestavljali zaradi epidemije, v tretje je šlo. In ni nam žal.

Azori so dejansko skriti biser Evrope. Vsepovsod je eksotična flora in pokrajina, ki nam vzame dih. So vulkanskega izvora in tega ne skrivajo :), ampak so zaradi tega lahko samo še bilj zanimivi. Videli smo od vulkanoloških aktivnosti, črnih peščenih plaž, naravnih vrelcev, lavinih tunelov in vulkanskih kraterjev s slikovitimi jezeri, zdaj nam je jasno, zakaj jih imenujemo evropski Havaji.

Plan, ki smo ga oddelali je bil kar obširen in od 9 otokov, smo jih videli 4. In res so si med seboj različni in vsak je po svoje poseben. Pico, črni otok, nas je očaral s svojimi bazaltnimi vinogradi, tri dni smo čakali, da se nam je gora Pico dejansko pokazala sploh, saj se je muhasto skrival za oblaki. Tukaj je bilo vse tako mirno, skoraj nikjer ljudi, vse spokojno in samo narava. Tudi kite smo videli, baje se na Picu najbolj splača in mi smo to naredili. Tukaj smo dobili avto kar od domačina Miguela, ki je bil tudi gostitelj nastanitve. Tako smo lahko prevozili cel otok in bilo je odlično.

Ko je bil čas za prvi premik, smo s trajektom prečkali do otoka Faial, modrega otoka, kot mu pravijo zaradi praktično neprekinjenih grmov hortenzij, ki se vijejo vzdolž cest in celega otoka. Mesto Horta je slikovito, življenje tu drugače teče kot na Picu. Peter Caffe Sport in njihov Gin do Mar je nepozabna zadeva, tudi slikovita marina z vsemi poslikavami jadralcev preko Atlantika, ki se ustavijo tukaj. Da ne omenjam “belega dne”, ko so celo mesto pretvorili v okraske morskih bitij in so bili vsi oblečeni v belo, ter koncerti po mestu. Znajo si narediti dogodek in to delajo povsod. Vulkan Caldeira in njen krater se nam je skril in se ni pokazal, je pa bil obisk Capelinhos vulkana zato tudi nepozaben.

In že smo morali spet naprej, na Terceiro, ki ji pravijo “veseljaški otok”. In dejansko smo jo tako doživeli, saj tukaj imajo trikrat na teden po vaseh bikoborbe na ulicah. Imeli smo srečo, da nas je naš taksist Paulo, peljal že prvi dan na to lokalno izkušnjo, v kateri smo občutili tudi to, kako je ko ljudje skačejo pred bikom preko ograje. Modrice bodo minile :), izkušnja pa je. In potem nepozabna “oddeja s polji”, Summa do Come, Agar do Carvao, tudi mesto Angra do Heroismo s svojo slikovitostjo je del naše izkušnje, ki je ne bomo pozabili.

In potem še nazaj na São Miguel, zeleni otok in največji otok. Kopanje v Atlantiku, kjer so spodaj vrelci in voda topla, Sete Cidades s svojimi neprekosljivimi razgledi na jezera, Furnas z vrelci in kopanje v njih, nepozabni ananasi in še kaj bi se našlo. Bilo je lepo, nepozabno in videli smo ogromno.

Verjetno bi lahko kakšen dan skrajšali potovanje, vendar bi potem bilo vse še bolj intenzivno. Dejansko smo imeli poln program za praktično 15 dni in dobro smo ga izkoristili in opravili. Azori morda niso destinacija za kopanje in poležavanje na plaži, so pa destinacija z eno najlepših naravnih kulis, prav tako pa dejstvo, da so sredi Atlantika, tako izolirani, jim daje poseben čar. Klima je super, cel čas med 21 - 25 stopinj, kar je super za potovati.

Še morda kdaj se vrnemo, da oddelamo še Flores, Corvo in Sao Jorge. Čeprav je São Miguel največji in dejansko porabiš največ časa za ogled vsega, je tudi najbolj skomercializiran. Občutili smo, da imajo težavo v lokalih s strežbo, niso vajeni, če naenkrat pride preveč ljudi in prav tako, za razliko od ostalih otokov, tukaj je vsepovsod večina samo hot dog, burger in pommes frites. Celo pohan pommes frites smo našli. Verjetno se pozna dejstvo, da je tukaj tudi ogromno ameriških turistov. Se pa najde lokalna hrana in tisto je res dobro. Tukaj se še vedno najde pivo za 1 Eur, espresso za 60 centov, ponekod res občutek, kot da se je čas ustavil. Predvsem pa, ni gneče, tukaj se res lahko spočiješ, ker je mir.

Kot vedno, povsod je lepo, doma je pa najlepše, odhajamo iz Azorov z ogromno vtisi in spomini. Prvo popopotniški počitek, potem pa bo čas spet za kakšne destinacije izven Evrope, samo da nam ne zagode spet Covid. Obrigado Portugal, obrigado Açores.