China
Hanshanqiaocun

Huangshan - Guilin

July 15, 2016 in China ⋅ ⛅ 26 °C

Je kunt nog zoveel plannen en op voorhand regelen, reizen blijft een onvoorspelbaar gegeven. Zo hadden we normaal gisteren een slaaptrein genomen, een dagje in Yichun doorgebracht en deze avond terug een slaaptrein genomen om dan morgen in Guilin aan te komen. Toen we gisteren echter de trein om 23:15 wilden nemen, bleek deze afgelast te zijn. Gelukkig konden we nog op ons vorig hotel terecht voor een kamer. Na wat behendig smartphone werk, lukte het ons om een binnenlandse vlucht vast te leggen. Eentje die vertrok vanuit Hangzhou, inderdaad, de stad 250 km terug waar we enkele dagen geleden zijn geweest. Vandaag dus niet veel gedaan, buiten 1700 km gereisd. Eind goed, al goed, want nu liggen we in een zalige kamer in Guilin om morgen uitgerust deze mooie stad te verkennen.Read more

Tunxi - verdwalen in steegjes

July 13, 2016 in China ⋅ ⛅ 29 °C

Nadat we met ons hoofd in de wolken hebben gezeten (letterlijk) reizen we af naar Tunxi voor wat authentiek China. Na een vlotte reis met een gammel busje komen we aan in old street. Een massa gezellige straatjes en steegjes met daartussen ons cosy hostel geeft ons een instant oosters gevoel. Honderden kleine winkeltjes met leuke hebbedingetjes wisselen elkaar af met gezellige barretjes en eetzaken. Na ons avondmaal (weer een gewaagd maar succesvol gokje) nestelen we ons op een terrasje met een gezelschapspelletje en ons reisdagboek. Maar van schrijven komt er niet veel in huis. Het barmeisje is dol enthousiast met haar westerse gasten en komt een avondvullend gesprek aanknopen. Sarah leert ons basis Chinees en schrijft in ons reisboek. Ook de nodige selfies worden getrokken (maar dat zijn we ondertussen gewend hier.)Read more

Huangshan - Indonesische Gus Fring

July 13, 2016 in China ⋅ 🌫 26 °C

Na een heerlijk nachtje slapen in een super knus guesthouse besloten we tijdens het ontbijten dat we een tripje naar Xidi wilde maken. 2 Indonesische mannen (een vader en zijn zoon) hadden hetzelfde plan dus deelden we de rit naar daar. De chauffeur had een hele roadtrip voorzien naar 2 ,door Unesco beschermde, dorpen. Door de eeuwen oude straatjes en traditionele gebouwen waanden we ons in het middeleeuwse China. Niet alleen wij waren onder de indruk, ook vele kunststudenten kwamen de mooie uizichten vastleggen op papier. We lunchten samen met onze reisgezellen tussen de bergen bij een chinese familie op het terras. Algemene indruk: fijn gezelschap, kikkers in netjes, blote baby poep, squat wc, kippekop als lunch, super gezellig. Ook 's avonds hebben we geëxperimenteerd tijden het eten met de Indonesiërs, die ons tot 2 maal toe trakteerden vandaag. Dank je wel Bayu en papa.Read more

Hanshanqiaocun, 汗山桥村