China
Jichangzhen

Suzhou - Shanghai

July 26, 2016 in China ⋅ 🌙 30 °C

Geen Chinese rijstpapjes meer! Oh no, van heel het buffet hebben ze enkel de fake rijstpapjes vervangen door iets anders. Ipv de reeds bekende noedels en steamed buns te wisselen met iets nieuws, nee onze zoete snack waar we zo naar uitkeken. Dan maar weer worstjes, rijst en dumplings voor we de verschroeiende hitte trotseren. Om onze laatste dag af te sluiten gaan we terug naar momicafe om wat souveniertjes te kopen en rustig wat bij te praten en schrijven over onze reis. Na het zorgvuldig uitzoeken van de perfecte cadeautjes en het eten van een heerlijke wafel met ijs en fruit, een Tiramisu, frambozen smoothie en een fruittheetje gaan we onze bagage halen in het hotel en nemen we de taxi naar het treinstation. Bij het uitstappen merken we dat we de zak met cadeautjes vergeten zijn in de taxi! Oh nee! Het eerste verdrietje in China en dat de laatste dag, om spullen waar we nog geen band mee hadden maar toch al erg misten. Verdomme he. Veel tijd om te balen hebben we niet want onze trein naar Shanghai duurt maar 30min. Net genoeg om te kunnen genieten van onze firstclass zitjes. In Shanghai aangekomen eten we heerlijk "Vietnamees" in het world finance centre om nadien de metro te nemen naar het laatste hotelletje van deze reis. Na lang zoeken vinden we , met behulp van politie agenten, een taxi die ons naar de bestemming wil brengen. De voorgaande 3 zeiden telkens nee?!? Tijd voor een douche of lag ons hotel in een onbekend taxi gebied? Uiteindelijk komen we aan in ons hotel. Alles in orde en als afsluiter nemen we een heerlijk kingsize badje. Klaar om morgen terug te vliegen, we kijken er naar uit om terug thuis te zijn!Read more

Jichangzhen, 机场镇