• Day 6

Møvik fort

July 15, 2019 in Norway ⋅ 19 °C

Ker je tako blizu ob najini poti, je bil prva ogledna zanimivost na Norveškem ravno vojaški muzej iz 2. sv. vojne. Tu sva pravzaprav želela prespat, pa nisva in ni nama bilo žal.

Torej, muzej je narejen v dobro ohranjeni topovski bateriji Møvik, ki so jo Nemci imenovali Batterie Vara (po nekem kapitanu, ki je enkrat umrl nekje). V glavnem, štiri take baterije okrog Kristiansanda plus nekaj Danskih je varovalo skagenski zaliv pred neprijatelji.

Točno te baterije so bile samo zgrajene in operativne, v vojaški operaciji pa nikoli ne bile udeležene - saj vemo, Angleži so raje šli v Francijo, kjer je bilo topleje. In točno na tej bateriji so šli postavit enega največjih topov v vsej vojaški zgodovini, top kalibra 38 cm. Verjetno je bolj impresivna teža - 110 ton - in dolžina cevi - 20 metrov! Izstreljena kugla pa je lahko letela do 55 kilometrov daleč.

Po vojni so Norvežani te, lepo pripravljene baterije vklopili v svojo vojaško moč in jih negovali nekje do 1953 leta, ko so vse skup pretopili v jeklo za drugo namembnost, največjega pa pustili za muzejsko dejavnost.

Meni se je vsekakor dogajalo v sami bateriji in okrog topa, Helena in Chili sta se pa martinčkala na toplem soncu ob lepih razgledih po bližnji obali.