Satellite
Show on map
  • Day 26

    Zoutpannen bij Fuseta

    March 25, 2023 in Portugal ⋅ ⛅ 22 °C

    Met het fietsje naar de zoutpannen bij Fuseta, onderdeel van Natuurpark Ria Formosa. Wat een mooi gebied zeg. De zoutpannen zijn in verschillende stadia van helemaal vol met water naar leeggepompt en daar begint het zout zich al te vormen op de droge grond. Dat geeft wonderschone patronen met prachtige kleuren. Broodje mee en lekker lunchen bij de zoutpannen.
    Er zitten veel vogels in de zoutpannen waarvan ik de flamingo's wel het bijzonderst vind. Daar moest ik best wel moeite voor doen om er zo dicht bij te komen dat ik ze op de foto kon zetten. Wat een mooie, elegante vogels zijn dat toch en de houdingen die ze met hun nek uitvoeren maken het een prachtig schouwspel.
    Vannacht ben ik uit bed gevallen, dat is me nog niet eerder overkomen. Hoog is het niet, maar als je in je mummieslaapzak in een gangpad van 50 cm valt moet je toch wel even goed nadenken hoe je in vredesnaam weer overeind komt. Door de slaapzak kun je je benen niet onafhankelijk van elkaar de hoogte in steken en mijn armen zaten ook in de slaapzak, als een echte mummie dus. Uiteindelijk ben ik net als een rups op mijn rug naar de voorkant gehupst, daar is de zijdeur en daar is een soort halletje dat groter is dan 50 cm. Nou die houdingen waren een stuk minder elegant dan de halzen van de flamingo's. Het is wel weer lachen achteraf, hoe krijg ik dat toch altijd voor elkaar? En zou er nog symboliek in schuilen vraag ik me af. Ik kan er nog niets op bedenken, misschien jullie wel?
    Read more