Satellite
Show on map
  • Day 35

    Naar Susanne in Alte

    December 2, 2023 in Portugal ⋅ 🌙 8 °C

    Afscheid nemen op de camping waar ik nog maar 2 nachtjes gestaan heb, maar lijkt net of ik deze mensen al lang ken. Als het zonnepaneel binnen is krijg ik bericht en ga ik terug.
    Om half 12 heb ik met Susanne afgesproken in Alte boven bij de begraafplaats.
    Met haar auto rijden we naar haar huis. Ik had de indruk gekregen dat zij een appartement had en in mijn hoofd had zich het beeld van een nieuwbouwappartement gevormd. Niets was minder waar, wat een schattig oud huis in het centrum van Alte. Allemaal trappetjes, kamers, patio en lekker dakterras.
    Het weerbericht is de komende dagen veel regen en Susanne biedt aan om een paar dagen bij haar te blijven logeren. Wat een ontzettend gastvrij gebaar dat ik met beide handen aangrijp. Heerlijk lunchen met z'n tweetjes in dat leuke huis en dan een wandeling langs de Fontes in de regen met de paraplu ☔. Een heel mooi gebied, en rondom is de omgeving ook zo mooi.
    Op de terugweg lekker in het laatste zonnetje op een terrasje koffie.
    Als we het museumpje annex bibliotheek inlopen klinkt er muziek en we mogen doorlopen naar de bibliotheekruimte waar iemand optreedt met gitaar en zang. Het is echte Portugese muziek waarbij het publiek ook van zich laat horen, wat een leuke verrassing!
    Read more