Satellite
Show on map
  • Day 64

    Camping Messines

    December 31, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 15 °C

    Vanmorgen weer opnieuw wennen aan de kou als ik wakker word. Eventjes de kachel aan om de ergste kou er uit te halen.
    Na het ontbijt wederom op jacht naar de Frangelico. Nu bij de Intermarché in Quarteira, ziet er klein uit dus zal het niet hebben dacht ik, maar ik moest toch nog wat boodschappen doen dus toch maar naar binnen. En wat zie ik daar? De onmiskenbare vorm van de fles valt meteen op, ja hoor ik heb het gevonden!
    Onderweg zijn er een heleboel barretjes dicht, dus nog geen koffie gehad. In de buurt van Messines dan maar even naar de Intermarché want daar hebben ze meestal wel koffie. En ja hoor klopt, heerlijke koffie. Het is nog best vroeg en ik besluit er nog even te blijven zitten. Bij de meeste Intermarchees kun je ook smiddags warm eten en dat is wel een goed idee, dan hoef ik vandaag niet te koken.
    Een heerlijk bord met twee grote stukken vis en aardappelen met daarbij een salade, smaakt bijzonder goed😋
    Dan weer op weg naar de camping, het is nog zonnig maar er zijn al wel donkere wolken te zien, dat geeft prachtige luchten op de foto's.
    Bij aankomst op de camping sta ik weer op hetzelfde plekje naast buurman Willem, die is net klaar met oliebollen bakken, dat is leuk geeft al echt een oudejaarsgevoel. Ik krijg meteen een oliebol aangeboden en daar zeg ik geen nee tegen. Ik heb nog veel sinaasappels en mandarijnen over en geef Willem in ruil wat sinaasappels en mandarijnen waarop ik nog een oliebol aangeboden krijg, ook daar zeg ik geen nee tegen.
    Op het terrein onder mij zijn ze aan het sjoelen, geeft ook een oudejaarsgevoel. En na een poosje komt André, de eigenaar van de camping daar een grote vuurschaal en hout neerzetten voor het vuur dat om half 12 begint. Ik zit mooi eerste rang 😃 en verheug me op het vuur vanavond 🔥
    De sfeer zit er in mijn Octobus al goed in!
    Read more