Rabat

January 17 in Morocco ⋅ ☁️ 16 °C

Om half 9 vertrok de bus richting Rabat, het was best nog een eindje rijden.
    Als eerste naar het paleis van de koning, dat wil zeggen het werkpaleis want hij woont ergens anders in Rabat.
    We mochten uiteraard alleen buiten kijken, vooral de prachtige toegangspoort viel op. Een groot plein ervoor dat vandaag vrijwel verlaten was.
    We hadden een gids die erg veel vertelde over de geschiedenis van Marokko, interessant maar op een gegeven moment had ik mijn verzadigingspunt wel bereikt.
    Koffie drinken met wat lekkers erbij hielp wel 😃
    Daarna een bezoek aan het mausoleum waar koning Hassan II begraven ligt, een niet zo populaire koning. Maar het gebouw is echt prachtig met een zuilengalerij er omheen, prachtige glas in lood ramen in het houten plafond en mooie geometrische versieringen.
    Op het grote complex met zuilen staat ook de Hassan toren, jammer genoeg mocht je daar niet op. De toren zou deel uitmaken van een moskee, maar de koning overleed toen alleen de toren klaar was en de moskee is er nooit van gekomen.
    We hebben geluncht in een prachtige Riad die zo in het decor van 1001 nachten had gepast. Het eten was heel erg lekker.
    Uiteraard nog een bezoek aan de Kashba die toch wel erg verschilde met de vorige die we gezien hadden, beter onderhouden en schoner.
    Om 16.00 uur terug op de camping en nog even een stukje gelopen met Eva en Kitty en we vonden onszelf zomaar terug op een terras achter een heerlijke ijscoupe 😋🍨