Satellite
Show on map
  • Day 36

    Excursie naar Kasbah Amridil

    February 13 in Morocco ⋅ ☁️ 21 °C

    Nee daar ben ik vandaag niet geweest en Nee de foto's zijn niet van mij. Ik kijk naar deze foto's zoals jullie naar mijn foto's kijken, "ik was er niet bij en ik kijk ernaar".
    Hoe komt het dat ik niet mee was? Een gênant en vies verhaal, je kunt nu gewoon deze footprint sluiten en morgen de nieuwe weer openen, jullie zijn gewaarschuwd!!!
    Gisteravond soep gegeten rond 20.00 uur, was erg lekker maar eigenlijk een beetje te veel, zonde om weg te gooien dacht ik en at toch al de soep op. Daarna kreeg ik een enorme hoestbui, toen ik voorover bukte om uit een kastje iets tegen de hoest te willen pakken moest ik opeens overgeven. Omdat dat niet gepland was had ik mijn poncho nog niet aangetrokken en alles in de buurt had ik ook nog niet weggehaald. Ergo soep op mijn dekbed, in mijn haar, op mijn kleren, op de spulletjes, tegen het muurtje en heel veel op de loper voor het bed. Daar sta je dan, het is al donker, lijntje spannen buiten lukt niet meer. Alles voorzichtig uitgetrokken en met vochtige schoonmaakdoekjes schoon proberen te krijgen. De meeste dingen lukte wel om schoon te maken, maar de loper zat echt heel erg onder, voorzichtig steeds maar dubbel vouwen. Ik wilde m eigenlijk meteen weggooien, maar op het eind van de loper stonden nog 2x 6-l waterflessen een nog een tray van 6x 1.1/2 l. En nog wat andere rommel, ik moest dat echt ergens anders neer kunnen zetten en in de camper was nu even echt geen plek. Het stonk nu toch al, dus morgen als het licht is maar verder kijken. Toen ik mijn bh uitdeed, bleek zich daar nog een restantje kots verstopt te hebben, gadver.............
    Om 07.30 ging de wekker en ik had zo geen zin om er uit te gaan, de wekker op 08.30 uur gezet, dan kon ik nu mooi nog even slapen en nog op tijd meedelen dat ik om 09.00 uur niet mee ging met de excursie.
    Ja en toen moest ik er toch echt aan geloven, waar begin je eigenlijk? Ik pakte de loper op om m weg te gooien maar bedacht dat ik dan 's morgens uit bed met mijn blote voeten op de koude ongeïsoleerde vloer kwam te staan, brrrrrrr 's morgens is het nog heel koud.
    Okay dan eerst maar een lijntje spannen, de loper eroverheen met de vuilste kant naar de zon dan kon alles een beetje drogen.
    De kleren en lakens weggebracht om te laten wassen, in een wasmachine met koud water, douchen en toen was de loper aardig gedroogd. Met een plastic zak om een spatel alle etensresten er af geschraapt en met de aangekoekte bh en kleding hetzelfde, dat werd dus de tweede was.
    Gelukkig dat ik er een nachtje over geslapen heb en niet meteen de loper weg heb gegooid want hij ligt er nu weer zo lekker schoon bij 😂
    Ook direct maar even de camper schoongemaakt, ik kan er weer een paar weken tegen 💪
    Wat kun je hier van leren? Als je genoeg gegeten hebt, niet nog even het restje opmaken want dat kan ontzettend veel werk opleveren 😂🤣😂
    Om 17.00 uur allemaal eigen stoeltje, tafeltje, glaasje, bord en bestek mee, want "er waren er 6 jarig (geweest), hoera, hoera" en die 6 gingen voor iedereen pannenkoeken bakken. Dat ging bijzonder goed en snel, eerst iedereen een naturel en daarna een speciale, ik koos voor spek met kaas 😋 Het was heerlijk en erg gezellig zo met elkaar!
    Read more