Van Sao Pedro da Cadeira naar Ericeira

March 16 in Portugal ⋅ ☁️ 16 °C

Door dezelfde aardige meneer van de Übertaxi ons naar Sao Pedro de Cadeira laten brengen voor de laatste wandeldag.
    Het begon zoals gewoonlijk over de weg waar eigenlijk geen plaats is voor wandelaars, best eng. Gelukkig hebben we, lees Justus, intussen wat meer ervaring om af te durven wijken van Google Maps en wandelen we opeens over onverharde paden midden in de natuur tot aan de kust. Daar weer een onverhard smal weggetje gevonden dat ons over de kliffen naar het strand van Ribeira das ilhas, het podium voor surfevenementen in het wereldcircuit bracht. Een prachtige route met schitterende uitzichten vanaf de kliffen. En tot slot door het oude gedeelte van Ericeira langs de vissershaven, waar allemaal nieuw boten op de kant stonden, over het strandje van de lokalen met een hele hoge wand afgescheiden van de weg en huizen er boven, weer terug naar het hostel.
    De afstanden worden steeds een beetje opgeschaald, waar we 3 dagen geleden begonnen met 10 km lopen we vandaag 20 km.
    We hebben steeds geprobeerd de officiële route van Lissabon naar Santiago de Compostela te vinden, maar dat is ons vandaag ook niet gelukt 🫤
    Thuis maar eens goed in verdiepen waar die route precies loopt, in ieder geval hebben wij doordat Justus een goed oriëntatievermogen heeft prachtige routes gelopen in Noordelijke richting en uiteindelijk vinden we de aansluiting wel.
    Prachtige tocht van 60 km in 4 dagen over terrein dat flink omhoog en omlaag gaat, niet slecht gedaan 💪
    Vandaag 3 dikke blaren opgelopen, mijn voeten vinden het okay om morgen alleen autopedalen in te trappen en kleine stukjes te lopen 😃