Satellite
Show on map
  • Day 78

    Onverwacht Rocamadour

    March 26 in France ⋅ ☁️ 7 °C

    Vanmorgen niet zo vroeg op, eerst naar de Intermarché voor boodschappen en tanken. De opmerkingen over haast hebben zeker toch iets bij me gedaan want ik heb tolwegen uitgezet en ben met een gangetje van zo'n 80 km gaan rijden.
    Dat voelde veel beter dan dat gehaast op de tolwegen.
    Gestopt bij een bakkerij, natuurlijk voor de koffie maar ze hadden zo ontzettend veel keus aan gebak dat het even duurde voordat ik kon beslissen.
    Het is koud en het miezert, een mooie dag om te rijden langs veel bekende plaatsen van de Camino de St. Jacque.
    Plotseling zag ik op de borden Rocamadour staan en wilde daar heen, meer dan twintig jaar geleden voor het laatst geweest met mijn zus.
    Wat een leuke route over kleine weggetjes en door leuke dorpjes.
    Rond 16.00 u kwam ik aan bij Rocamadour. Boven bij het kasteel een grote parkeerplaats waarvandaan je zo naar beneden kunt lopen, of met de lift natuurlijk.
    Het zag er leuk uit, op de ticketautomaat stond 8 euro voor 12 uur en 16 euro voor 24 uur. Je mag hier dus slapen, dat wilde ik wel! Ik kreeg de automaat niet aan de gang en ging vragen bij het ticketoffice voor de lift. Blijkt dat je er geheel gratis mag staan, de keus was al gemaakt maar nu helemaal leuk 😃
    Ik ga morgenochtend een half uurtje naar beneden wandelen naar het prachtige stadje voor een kop koffie met wat lekkers, voor de terugweg neem ik toch maar de lift 😂
    Read more