Costa Rica
Monte Los Olivos

Zipline aventura

November 23, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 19 °C

Weer vroeg uit bed voor heel wat avontuur. We gaan ziplinen! Waaronder de langste van latijns Amerika, 1590 meter. Waar we onszelf even superman wanen. Al vliegend zoeven we over de toppen van de jungle en letterlijk door de wolken. Echt machtig! In totaal zijn er een 12 tal, van lang tot kort. Ellen geeft het helaas al na 2 op want ze begon teveel te spinnen en verloor zo de controle. Yves en ik en bijna de ganse groep sluiten nog af met de Tarzan swing. Een vrije val van 40 meter overgaand in een swing over de jungle. De adrenaline kickte ff in! Hierna gaan we nog een mooie wandeling maken door de prachtige natuur van Santa Elena. Er stond een wandeling van 4,5 km op de planning maar uiteindelijk hebben we er 8,5 gedaan denk ik. Het was ondertussen ook weer beginnen regenen dus niet het meest aangename. We probeerden ook dieren te spotten maar helaas heel weinig succes. Tot we plots op ons pad een grote mooie tarantula tegenkwamen. Grappig maar toen we hem spotte stapte Yves er bijna op. 😆 Na de wandeling hebben we weer even een langere rit voor de boeg. Onderweg stoppen we nog aan een pizzeria, dat smaakte super! En ook al duurde de rit naar La Fortuna een 4 tal uur. Door dit prachtige landschap verveelt het nooit. Yves en ik delen nog eens een kamer en die is huge, zelfs met een "keukentje" aan en al. Bij de briefing voor morgen krijgen we plots nog bezoek van Rocket, de wasbeer. Welke nu ik dit typ, over ons dak aan het crossen is. We hadden nog pizza over van deze middag dus smullen we deze nog op terwijl sommigen spelletjes spelen. Morgen trekken we naar de vulkaan, dus hopen op een beetje deftig weer! 🤞 Sweet dreams.Read more

100% Aventure Canopy 🌴

January 4 in Costa Rica ⋅ ☁️ 18 °C

En route pour la plus longue Tyrolienne d'Amérique Centrale en mode superman de 1.6km Sensation exceptionnelle, l'impression de voler.
      Maxime s'est laissé tenter par un saut de Tarzan au moins 4x plus haut qu'en France. Sensation forte garantie.
      (Le saut de Tarzan n'était pas compatible avec JM aha).

Ziplining und Kaffeplantage

July 24, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 21 °C

Heute morgen sind wir bei einer Kaffeeplantage gewesen. Dort haben sie uns gezeigt, wie die Pflanzen wachsen bis zur Röstung der Kaffeebohnen. Anschließend gab es auch eine Verkostung. Den ersten hab ich noch gekostet aber die restlichen ließ ich sein. Sie haben es nicht geschafft, dass mir Kaffee schmeckt. 🤷🏼‍♀️

Anschließend sind wir zu einem Zipline Park gefahren. Leider war es so windig, dass wir einen Zipline (den längsten) nicht machen konnten. Aber die anderen waren trotzdem toll. Einen davon konnte man in Superman/Superwoman Pose absolvieren. Am Schluss gab es dann noch einen Tarzansprung. Am Beginn tritt man in die Leere bis das Seil einen dann auffängt und man wie Tarzan am Seil hin und her schwingt.
      Den Nachmittag habe ich ein bisschen im Zimmer relaxt. Am Abend sahen wir uns noch gemeinsam den Sonnenuntergang an.

Monteverde ⛰️

May 28, 2023 in Costa Rica ⋅ ☁️ 22 °C

Dopo aver fatto colazione e chiuso i bagagli saliamo sulla nostra gip e partiamo verso Monteverde (si trova nella parte montuosa ed è famosa per le sue foreste ricche e le tante specie di animali).

Durante il tragitto facciamo una breve pausa relax (ancora alla Fortuna), nelle acque termali naturali terme naturali di El Chollin.

Riprendiamo il viaggio dalla durata di 3 ore ca. Ci fermiamo per la pausa pranzo in un bel ristorante tipico con vista sul lago Arenal. L'ultima ora di viaggio verso Monteverde è bella impegnativa, strade sterrate in salita, ma una volta raggiunto il lodge, la pace.

Facciamo una piccola camminata e diamo da mangiare alle papere e i pesciolini (cibo fornito dalla reception). Incontriamo anche 3 gattini 🐈.

Il tempo qui a Monteverde è molto più fresco (e nuvoloso) rispetto alla Fortuna.

Monte Los Olivos