Denmark
Jorløse

paddling

August 4, 2021 in Denmark ⋅ ☀️ 17 °C

Planen var att paddla en kanal. Man skulle lätt kunna nå inloppet från campingen, men eftersom det skulle innebära att bära kajakarna ganska långt hade vi spanat in en annan plats längre söderut där vägen gick nära vattnet. På vägen dit åkte vi över kanalen så vi stannade till. Det visade sig att vid bron var det nån form av sluss som man inte kom igenom. Dessutom såg inte kanalen speciellt inbjudande ut. Plan B blev en sjö i närheten. Vi hittade en möjlig iläggsplats och styrde mot den. Väl där så var bron vi skulle över avstängd för bil, cykel, gående och några mer. Vi letade fram en ny möjlig iläggsplats, men påvägen dit stannade vi och frågade några locals om vart man kunde lägga I. Det visade sig att nån köpt hela sjön och kringliggande mark och förbjudit tillträde. Inte ens de som bodde där fick gå i närheten! Men de tipsade om en annan sjö. Bra iläggsplats men det var också nån form av naturreservat så man fick inte paddla närmare än 200 m från stranden. Det blev en tur men inte så imponerandeRead more

Jorløse, Jorlose