Egypt
Wādī Umm Ḑalfah

Hurghada

January 3 in Egypt ⋅ 🌙 13 °C

Mange år siden en charterferie er blevet prøvet, men nu blev det en uge på et all inclusive resort I Hurghada I Egypten 😊 skal nok blive godt 👌.
    Vi stod tidligt op hos Anne i Løgten, og kørte til Billund, hvor vi skulle flyve kl. 8:50.
    Flyveturen var på 5 timer til Hurghada lufthavn - Vi kom hurtigt igennem immigrationen, men stod forholdsvis længe og ventede på bagagen.
    Efter en kort bustur på ca. 6 km ankom vi til Albatros Beach Resort, som er vores base den kommende uge. Indtjekningen var rimelig hurtigt og vældig fin med velkomstdrink og personale der bar kufferterne op på vores værelse 😊.
    Efter vi havde hvilet lidt, gik vi rundt og så lidt af hotellet, dejligt område med masser af pools, og andre aktiviteter som yoga, tennis mv. - Vi fik også bestilt den første omgang massage til i morgen formiddag 👌
    Aftensmaden spiste vi på 1 af hotellets buffet restauranter. Bagefter gik vi lidt rundt og kiggede og smuttede ellers tilbage på vores værelse og fik slappet af.

Quad fahren

September 23, 2019 in Egypt ⋅ ☀️ 33 °C

Quad fahren in der Wüste. Super nettes Personal. Viel Spaß. Viel Sand. Die Jungs hätten gerne noch den ganzen Tag weiter gemacht. Wir Mädels sind froh es überstanden zu haben 😁 Kevin hat sich noch aufs Kamel gewagt und jetzt geht es an Strand und PoolRead more

Schnorcheln in Hurghada

September 25, 2019 in Egypt ⋅ ☀️ 32 °C

Schnorcheln, chillen, baden, essen. Ein ganzer Tag voller Eindrücke auf einer Insel. Sehr zum empfehlen wenn man hier ist. Die Unterwasserwelt ist zwar nicht so bunt wie wir es anderswo schon gesehen haben, aber das Meer ist einfach eine wunderschöne Welt für sich. Nicht so bunt oder nicht mehr so bunt? Wir sollten sehr sehr gut auf unsere Welt aufpassen. Wir haben nur diese eine. Und die ist einmalig schön.Read more

Hurghada

January 3 in Egypt ⋅ ☀️ 19 °C

Ørken jeep safari og beduin-by

January 8 in Egypt ⋅ ☀️ 17 °C

Formiddagen blev brugt på afslapning. Kl 12.30 blev vi hentet af jeepen hvor også en svensk/tyrkisk familie var med. Primitiv køretur, bilen rystede godt rundt og chaufføren var noget usympatisk desværre. Feedback givet til guide. Kørsel ud til ATV-sted og en sjov tur på atv’er rundt i ørkensandet. Ind i jeeps igen og ud til beduinby hvor der var lidt rundvisning, tvivlsomme toiletter og kamelridning, hvilket vi ikke gjorde/støttede op om.
    Meget primitive leveforhold hos beduinerne, meget affald mv. Dyrevelfærd er ikke et kendt fænomen. Vi fik aftensmad i lejren, vores guide Abu sang en pover udgave af Pavarotti oa. En blanding af komisk og anstrengende.
    Kl 19 var vi hjemme på hotellet igen - efter en times ‘Safari-massage’ (=rystende jeepkørsel i ørkensandet). Spiste lidt buffet og gik i varmt bad og i seng og så en film.

Afslapning og gåtur til mall

January 9 in Egypt ⋅ ☀️ 16 °C

Sidste dag brugt på ikke så meget.
    Afslapning, sen morgenmad, en gåtur på 3 km til Senzomall - et stort shoppingcenter - og taxa tilbage. Der er ikke meget at se udenfor hotellet udover ørken/sand (med affald) og en lang trafikkeret hovedvej. Mange tomme resorts pga nedgang.
    En tur i poolen ved 16-tiden, første dag hvor der er kommet skyer. Poolen var opvarmet men hundekoldt at komme op igen.
    Egypten er en snas for koldt på nuværende tidspunkt. Læring til næste gang.

Grad Aquarium Hurgharda

August 19, 2019 in Egypt ⋅ ☀️ 36 °C

Ein toller Ausflug auf eigene Faust.
    Die Tickets vorher online reserviert mit 10% Rabatt.
    Taxi Privat für 4 Euro. Ein schöner Regenwald im Eingang. Dann über den Aussenzoo rein in das Aquarium. Sehr nettes Personal, die uns die Tiere zum anfassen aus den Gehegen geholt haben. Auch wurden wir mit Futter versorgt um die Tiere zu füttern. Im Aquarium gab es alles hautnah zu sehen.
    Schildkröten,Haie,Rochen,Muränen und und und.....
    2 Stunden gingen sehr schnell um.

Wādī Umm Ḑalfah, Wadi Umm Dalfah