Coral Bay, Monkey Mia & Denham

October 16, 2018 in Australia ⋅ 🌙 23 °C

Laatste week in Coral Bay was goed. Woensdag met de manta snorkel tour geweest. Omdat ik al gedoken heb met Mantas in Indonesië en je ze dan van de onderkant ziet, had ik hier niet te hoge verwachtingen van. Met de snorkel zie je ze namelijk van de bovenkant, maar hun gezicht zit aan de onderkant. Maargoed, toch de tour geboekt en wat ben ik daar blij mee!! In de ochtend eerst een "normale" snorkel, hierbij schildpadden en vele andere vissen gezien. Onderweg walvissen, een moeder en een jong, gezien. Vervolgens onze eerste snorkel met de manta. De groep werd opgedeeld in 2 groepen en wij waren de 2e groep. Dus boven de manta, super gaaf, ze zijn zo groot. Deze had een spanwijdte van 3 a 4 meter ongeveer! En vanuit het niets ging de manta, behoorlijk snel, recht omhoog, ik was bang dat ie iemand ging aanvallen ofzo. Om vervolgens boven het water uit te springen en dan zie je op 3 meter afstand een springende manta. Zo gaaf! 3e keer dat ze dit zien op de boot dit jaar, één van de begeleiders heeft het nog nooit gezien. En hij had het nu ook gemist, omdat hij bij de andere groep zat. Hoe gaaf! En wat een geluk!
    De 2 snorkels daarna met de mantas waren ook gaaf, heel relaxt en bij de laatste snorkel hadden we er 2 bij elkaar. In de middag nog een "normale" snorkel gedaan, hier weer schildpadden gezien, maar ook de clowfish (nemo 😍) en een eel. Al met al een geslaagde tour!

Voor Michaela's verjaardag die ochtend eest voor ontbij geweest en daar ook afscheid genomen van 4 bekenden. En in de avond met een groep vrienden pizza's gegeten. Dit werd uiteindelijk een erg geslaagde avond, dus donderdag niet veel gedaan 😅

Op maandag verlieten we Coral Bay, een goede plek om te blijven hangen, maar was nu ook tijd om door te gaan. Dus naar het zuiden gereden richting Monkey Mia. Hier op dinsdagochtend aangekomen, net op tijd voor de laatste voeding voor de dolfijnen. Blijkbaar komen de dolfijnen hier altijd naar toe, bijna dagelijks. Al had ik het vermoeden dat ze dat doen vanwege de via die ze krijgen. Normaal mag je ermee het water in, maar nu was er een baby dolfijn (2 dagen oud) en mochten we het water dus niet in. Prima, nog steeds gaaf om te zien en het kleintje was zo schattig! Nog een korte strandwandeling gemaakt en door Denham gelopen, leuk, klein plaatsje. En door naar Shelbeach. Shelbeach heeft miljoenen schelpen (Coquina Shells) en is super zout. Door een hoge verdamping en weinig vers water is het hier dubbel zo zout als de zee. Door het hoge zoutgehalte zijn er bijna geen vijanden van de cockle en kan heel snel groeien wat zich uit in een strand met mega veel schelpjes. Op sommige plaatsen wel 10 meter diep.

Tot slot gestopt bij Hamelin beach. Hier zijn bij eb de stromatolites (ook wel levende fossielen genoemd) te zien. Dit zijn het levende bewijs van leven van 3500miljoen jaar geleden. Wel leuk om te zien.

Nu door naar Kalbarri NP en door naar Perth :-)

Hierbij de foto's van onze laatste week in Coral Bay en de manta tour