Satellite
Show on map
  • Day 117

    Bye bye Australia, hello new adventure

    November 9, 2018 in Australia ⋅ 🌬 19 °C

    Na afscheid te hebben genomen van Michaela, Hank en Western Australia ben ik doorgevlogen naar Melbourne. Was niet echt van plan hier te stoppen, maar de stopover in mijn ticket kostte me maar 14 AUD meer, dus dacht waarom ook niet :-) 8 jaar geleden ben ik voornamelijk in St Kilda geweest dus besloten in CBD te verblijven dit keer.

    De avond voordat ik vloog dacht ik, laat ik eens kijken naar een hostel in Melbourne, maar kon niet echt iets vinden. In het vliegtuig (jaja, ik had wifi) verder gekeken, weer niks kunnen vinden. Dus op Melbourne aangekomen eerst maar eens allerlei hostel gebeld alles was vol. Omdertussen hoorde ik dat de man naast mij aan het tafeltje hetzelfde probleem had met de hotels... na 2,5u eindelijk een bed gevonden in het centrum, bijna dubbel van wat ik normaal betaal, maar ik had wat gevonden. Toen ik het aangaf bij de man naast mij, dat ik een bed gevonden had en dat er nog steeds bedden vrij waren raakten we aan de praat. Hij besloot uiteindelijk om naar het centrum te blijven en toch maar op de bank bij familie te crashen, maar hij bood mij een lift aan. Erg fijn na 2,5uur zoeken. Zo werd ik dus voor de deur afgezet :-)

    Die avond Catherine weer ontmoet. Heb zo'n 10 jaar geleden met haar gewerkt in de Ierse kroeg in Zwolle en haar 8 jaar geleden weer ontmoet toen ik in Melbourne was. En nu contacte zij mij toevallig toen ik op het vliegveld in Perth was, dus gelijk 's avonds afgesproken. Super gezellig. Drankje gedaan en toen nog wat staan kletsen en besloten naar een bar te gaan met live muziek. Dus een geslaagde avond.

    De volgende ochtend afgesproken om koffie te gaan doen met een oud collega en zijn vriendin vanuit Papamoa. Zij zijn zo'n 6 maanden geleden naar Melbourne verhuisd. In de middag CBD ontdekt, was hier nooit echt geweest en 's avonds afgesproken met Teghan die ik ook vanuit Nieuw Zeeland kan, daar heb ik bij in huis gezeten toen ik mijn pols gebroken had. Super leuke avond ook gehad, en iet wat een kater de volgende dag, waarom doen mensen toch shotjes....

    De dag erna weer op het vliegveld afgezet en doorgevlogen naar Sydney. Hier had ik ook 2 nachtjes. Hier mocht ik verblijven in het appartement van Isabella, haar heb ik 8 jaar geleden in Sydney ontmoet. Woonde samen met haar voor een maand in mijn eerste hostel. Afgelopen jaar heb ik haar in NZ weer ontmoet en hoopte haar nu ook te zien. Helaas was ze op cruise met haar vriend, maar ik mocht wel in haar huis verblijven. Dit was eigenlijk ook wel even lekker, even alleen, een eigen kamer, badkamer en een tv. Dus heb 2 hele relaxte avonden gehad en even bij kunnen komen van alle avondjes uit van de afgelopen weken. Zodat ik fit in Zuid Amerika aan kon komen..
    Overdag nog één keer naar Darling Harbour, Paddy's Market (was helaas gesloten), Hyde park, Botanical Gardens en tot slot the Opera house geweest. Was geweldig om te merken dat ik het nog steeds zonder kaart kon vinden na 8 jaar :-)

    En toen na 3 maanden moest ik Australië verlaten. Met pijn in mijn hart, want dit land heeft een hele grote plek in mijn hart, afscheid genomen. Vooral in Perth had ik het er moeilijk mee want WA is toch het beste stukje. Maar een eind betekent ook een nieuw begin en dat is Zuid Amerika.

    Vanaf Sydney vloog ik namelijk naar Santiago in Chili. Het voelt goed om weer in een niet westers land te zijn. Nieuwe taal, drukte op straat en leven overal. Wel iet wat chaos, maar bij lange na niet zo erg als in Azië. Eettentjes, kraampjes, markten, zwerfhonden en wat ik geweldig vind is dat je op straat loopt er een man naast je loopt en hij zich gewoon een kwart slag draait en gaat staan plassen. Ik zei al... de hele stad is één grote public toilet 😂😂
    Eerst 4 dagen in Santiago gehad. Even weer wennen aan een nieuwe cultuur, taal en omgeving.. hier in de stad rondgestruind, over markten gelopen, Chileens gegeten, pisco (nationaal drankje) gedronken, gedanst in een club en heuvels beklommen. Verbleef in hetzelfde hostel als Liza (Portugees, ontmoet in Coral Bay). Ook bij San Cristóbal geweest, samen met een Braziliaans meisje, Carole. San Cristóbal is een grote statue. Niet zo groot als in Buenos Aires, Argentinië, maar nog vrij groot. Hier een gaaf uitzicht over de stad gehad, met een mooie zonsondergang toen we terug liepen.

    Na 4 dagen doorgegaan naar Valparaíso, was ook tijd om weer de grote stad uit te gaan :-)
    Read more