Satellite
Show on map
  • Day 124

    Valparaíso en aankomst Denise :-)

    November 16, 2018 in Chile ⋅ ☀️ 18 °C

    Vanuit Santiago richting Valparaíso vertrokken. Hier een week Spaanse klassen gehad. Hier heel veel grammatica en super snel. Merk nu wel dat ik langzaamaan mensen kan verstaan (ik begin redelijk wat woordjes op te pikken) en kan fruit etc op de markt kopen. Echt zinnetjes maken of praten blijft wel lastig. Maargoed veel oefenen en dan hoop ik er langzaam te komen :-)

    Valparaíso is een leuk plaatsje. Was ook blij om Santiago uit te gaan. Mooie stad, maar het is een grote stad. Valparaíso is een stuk kleiner, maar heeft nog 300.000 inwoners (dankjewel pap voor de info 😊). Deze plaats staat bekend om zijn streetart en de cerros (heuvels). Het ligt aan de zee omringd door heuvels. De cerros bestaan dan ook uit veel smalle straatjes, steegjes en trappetjes de heuvels op. Wel grappig, want de afvalwagen heeft 5 mannen achterop staan die alle afval van de kant van de straat pakken. En voor de smalle steegjes etc nemen ze een mega zak mee (deed my denken aan een ikea-tas) en gaan ze het afval bij de voordeuren weghalen, dus op de trappetjes en de steegjes.
    Verder overal marktjes, kleedjes en boodschappenwagens met eten langs de weg. Hele leuke levendige plaats. Had 2 leuke klasgenootjes, Katie en Juliene. Hier met Katie een avondje uitgeweest, heerlijk gedanst. En een avondje in haar hostel een drankje gedaan. Met Juliene naar Parque Nacional La Campana geweest. Hier flink moeten klimmen, maar een geweldig uitzicht. Dit was het absoluut waard! De laatste avond met Patricio (mede-vrijwiligger) Juliene en Sara (ander meisje van school) naar de zandduinen in Cocon geweest. Hier erg winderig en bedekt in het zand, dus echt aan de oceaankant gaan zitten en hier een geweldige zonsondergang gezien.

    En op woensdag was ik onderweg naar het busstatio om mijn bus te boeken om Denise op te halen in Santiago, toen ik een hand in mijn nek voelde. Toen ik me omdraaide en de man van me afsloeg (dacht dat hij mijn rugzak wilde pakken), rende hij ook weg binnen een paar seconden. En toen realiseerde ik mij dat hij mijn ketting gestolen had. Heb nog wel geprobeerd erachteraan te gaan, maar hij was al weg. Ik was vooral heel boos, waar haalt iemand het lef vandaan om aan mij te komen en mijn ketting van mijn nek af te stelen. Later ook wel boos op mijzelf, had hem natuurlijk nooit moeten dragen. Maarja dat is achteraf. Behalve de schrik en nu iets meer op mijn hoede heb ik niks en was het maar een ketting gelukkig.

    Hierdoor wel wat vertraging opgelopen, maar gelukkig heeft Denise ruim een uur in de rij gestaan bij de paspoortcontrole. En na 2 jaar elkaar niet zien, voelt het zo weer als vanouds en alsof we elkaar gister nog gezien hadden :-)

    Anderhalve dag in Santiago doorgebracht. Even over de marktjes gelopen en een geweldige zonsondergang vanaf Cerro San Cristóbal mogen bewonderen. Vervolgens de bus gepakt naar Valparaíso. Hier zo'n anderhalve dag rondgelopen, streetart bewonderd en lekker een middagje op het strand gelegen. Nu is het tijd om naar wat kleinere plaatsjes te gaan. Dus de nachtbus gepakt naar Pisco Elqui, dat is een klein plaatsje in een vallei in de bergen (op zo'n 1200meter boven zeelevel) met maar 2000 inwoners.
    Read more