Satellite
Show on map
  • Day 246

    Adiós Ecuador, Buenas días Colombia :-)

    March 18, 2019 in Ecuador ⋅ 🌧 14 °C

    We kwamen 's avonds laat aan in ons hostel in Baños, wel een leuk hostel met een binnenplaats en een schildpad. De volgende ochtend rustig aan gedaan en in de middag naar Pailon del Diablo (.... of the devil..) waterval geweest. Hier kwam zoveel water met zoveel kracht uit, super indrukwekkend. Deed mij denken aan een brandweerslang maar dan 20 keer zo groot.

    De volgende ochtend zijn we wezen wildwaterraften. Super leuk. Had het nooit eerder gedaan, maar zou het zeker nog wel keertje willen doen. In de middag besloten een korte wandeling te maken door de vallei, dacht ik... helaas had ik het verkeerd begrepen en was het een wandeling van 2uur met uitzicht over de vallei... dus eerst een flinke klim, maar wel mooi uitzicht over de stad en lekker gelopen.
    De volgende ochtend naar Casa de Arbol geweest. Hier hebben ze schommels met een gaaf uitzicht. Bij één schommel werd je geduwt, dus dat ging super hard en hoog, super leuk.

    Vervolgens de bus genomen naar Quito, hier hadden we wederom een couchsurfingsadresje geregeld bij Ricardo. Toen wij 's avonds laat aankomen, maakte hij nog eten voor ons, heel lief. De volgende ochtend ook weer ontbijt, dus we werden verwend ☺. Ricardo is een advocaat, maar hij werkte niet veel in de dagen dat wij er waren. De 2e avond vloog hij naar Guayaquil voor een concert. Dus we hadden het huis alleen. Ook wel lekker. In Quito hebben we rondgelopen door het historisch centrum, dit was niet super spectaculair. En zij we op trip geweest naar Mt. Cotopaxi. Die wilde ik heel graag zien, en dat was het ook zeker waard.

    Vanuit Quito doorgegaan naar Mindo. Dit stond bekend om de vele vogels, dus hier wilde ik graag heen. Rondom het hostel waren inderdaad veel colibries, maar verder weinig vogels gezien. Zijn nog naar 7 verschillende watervallen gelopen, 's ochtends toen we bult op moesten was het bloedheet in de zon. Maar na de lunch begon het te regenen. Dus uiteindelijk zeiknat en stond te soppen in mijn schoenen terug gekomen. Maar de laatste waterval was het zeker waard. En gelukkig is het een regenwoud en dus niet koud.

    Gisterochtend zijn Michaela en ik opgesplitst. Michaela wilde heel graag naar de kust om te surfen, ik wilde graag naar colombia en nog wat Spaanse lessen nemen. Dus ik ben via Tulcán (nog net voor de grens) naar Ipiales (net over de grens) gegaan. Hier wordt je voor de grens afgezet, moet je eerst je uitstempel van Ecuador halen, dan loop je de brug over en haal je je aankomst stempel van Colombia. Geen tassencontrole niets. Valt me op dat ik dat bij nog geen enkele grensovergang mijn tassen gecontroleerd zijn.
    Vanuit Ipiales heb ik de bus naar Popayan gepakt. Hier zal ik een weekje blijven, wat Spaanse lessen nemen en werken voor accomodatie en vanaf daar zien welke kant ik eerst op ga. Michaela en ik gaan mekaar waarschijnlijk weer ergens ontmoeten in Colombia.

    Hierbij de foto's van Baños
    Read more