Medellin, Coveñas, Cartagena & paradise

April 5, 2019 in Colombia ⋅ 26 °C

Medellin hadden we 3 nachten geboekt. Guatapé is vlakbij Medellin (2uur met de bus), dus hier een dagtrip heen gedaan. Guatapé is het meest kleurrijke dorp in Colombia, dus dat is echt mijn plek. En het was, gave kleuren en alle huizen hebben tekeningen aan de onderkant, meestal gemaakt met cement en gekleurd. Ik zou hier inderdaad wel kunnen wonen met al die kleuren 😍 Vlakbij is de beroemde El piedra El Peñon. Dit is de hoogste steen met trappen in de wereld. Gaaf uitzicht en gelukkig waren wij er voordat alle tours kwamen, dus was niet al te druk.

De dag erna een nieuwe tattoo gekregen, de Andean Condor is de grootste vliegende landvogel, met een spanwijdte tot 3 meter. Ze zweven door de lucht op de luchtbellen en vliegen tot zo'n 70 km/u. In de Inca cultuur geloven ze dat ze immortal zijn. De Andean Condor staat voor kracht, intelligentie en zowel goede als slechte omens. Het beschermt de familie en blijft bij zijn levenspartner.
    Opgevuld met bergen (voor alle bergen die ik beklommen heb), de oceaan (mijn liefde voor de zee) en de zon natuurlijk :-)
    Die avond naar een voetbalwedstrijd La Independiente - Caldas. We hadden een super plek vlakbij de harde kern, dus vooral genoten van hun zag trommels, trompetten en de sfeer. Helaas begon het in de laatste paar minuten keihard te regenen, dus dat stukje gemist. De volgende ochtend zijn we met de tram door de stad gegaan en met 2 verschillende kabelbanen. Helaas was het niet echt super helder. Vervolgens een graffititour gedaan door Communidad 13. Deze wijk werd vroeger gebruikt door de drugsbarrons. Vanwege een rechtstreekse vlucht naar Miami en de wijk lag praktisch met de hoofdwegen. Vervolgens schuilde de FARC ook in deze wijk. Hierdoor was het een erg onveilige wijk, nu met tours en in het touristische deel is er niets aan de hand..

Vanuit Medellin naar Coveñas gegaan. Dit is een touristisch plaatsje voor Colombianen, dus wij waren de enige Gringas (blanken). Hier hou ik een stuk meer van dan alle touristische plekken. Het dorpje zelf was niet heel groot, dus weer even gewend aan de warmte en onze eerste kennismaking met het Caribische sfeertje. Hangmatten, super luide muziek en relaxen aan het strand. Hier een groepje militairen leren kennen, die ons wat nieuwe inzichten gaven. Zij hadden bijvoorbeeld een meisje betaald voor gezelschap (waren jonge jongens en een jonge meid), schijnt hier heel normaal te zijn.

De volgende dag doorgegaan naar Cartagena, hier in het historische centrum verbleven. Vele leuke straatjes, gezellig plein waar elke avond shows waren, veel mensen op straat en gratis Zumba op zondagavond. Opvallend is de andere sfeer in dit gedeelte van het land, warmte maakt mensen meer sociaal en leuker. Mensen leven hier buiten, in het weekend zie je mensen buiten barbecueën met de familie/buurt en allemaal gezellig. Hier het centrum ontdekt en naar het strand gelopen aan de andere kant van de stad.

We hadden een last minute ticket geboekt naar Isla San Andrés, een eiland van Colombia 800km noord van Colombia, 150km oost van Nicaragua. Dit is een klein paradijs, super blauw water, relaxte Caribbean mentaliteit. Ze spreken hier creools, een mix van Engels, Spaans en nog iets. Niet te verstaan 😂 hier relaxt, rond getoerd op een scooter over het eiland, dagtrip gemaakt naar andere eilanden en 's avonds gezwommen in de zee. Gelukkig hadden we een couchsurfingsadresje kunnen regelen (bij een vriend, van een vriend van het meisje), wat ons een hoop geld scheelde, want dit paradijsje is verre van goedkoop.

Na nog een dagje in Cartagena en een onverwacht avondje dansen nu door naar Santa Marta.

Wederom als je een reactie achterlaat (wat ik heel leuk vind) zorg dan ook even dat je je naam erbij vermeld :-)