Suzhou - uitgang waar ben je?

July 25, 2016 in China ⋅ 🌙 29 °C

Ontbijtbuffet! Vandaag konden we tenminste zelf kiezen welke noedels en rijst we wilden en hoeveel sojasaus daarbij mocht. We hebben de oosterse versie van een rijstpapje gevonden. Deze is echter bordeaux/zwart van kleur en veel plakkeriger, maar met je ogen dicht merk je geen verschil. Na het experiment ontbijt bezochten we de Lingering garden. Één van de 4mooiste tuinen van China. En ze hebben niet overdreven. Het park was echt wel de moeite: mooie rotsformaties, 610 jarige bomen, een bonsai parkje en heel veel knusse pagodes om op adem te komen. Niet dat we deze keer erg moesten klimmen, maar de code oranje op onze weerkaart was niet overdreven: 43 graden! Handig zo'n warm weer. Liters water drinken en toch niet naar de vieze openbare squat wc's moeten. De prachtige tuin was na een tijdje wel wat beklemmend, tussen al dat moois vonden we onze uitgang niet. Na 4 keer hetzelfde brugje te passeren, werden we licht paniekerig. Na de ontsnapping aan de tuin vonden we een super knus barretje. Een theezaakje waar je leuke postkaarten en notitieboekjes kon kopen. Ontsnappen aan de hitte! Tijdens onze icekoffie en mangosmoothie hebben we ons dagboekje bijgewerkt in het gezelschap van de poes van de zaak. Een fluffie tam beest dat zich graag door ons liet bepotelen. (niet jaloers zijn Kloddertje, jij blijft onze nummer 1) We trotseerden de verschroeiende hitte terug naar ons hotel. Na het avondeten hebben we een Chinese hypermarkt bezocht, een hele beleving! Maar ook hier hadden we heel veel moeite met het vinden van de uitgang.Read more