Dag 7 – Indonesian style Yogyakarta

July 10, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag stond er een “strandligdagje” op het programma. Om dit in geheel “Indonesian style” te doen, besloten we om een scooter te huren en zelf de weg te zoeken. “We” als in “Jeroen”, want Eva kreeg al Gele Koorts bij de gedachte eraan. En “besloten” als in “niet nadenken, maar doen”. Het was namelijk de eerste keer ooit op een scooter voor ons en dit in een land waar het lijkt dat kinderen geboren worden met een scooter aan hun kont en er meteen mee vertrekken met als resultaat een enorm aantal scooters en nog meer verkeerschaos. Verkeersregels zijn onbestaande of worden compleet genegeerd. En oh ja, ze rijden hier aan de linkerkant van de weg, ook een eerste keer voor ons.
    YOLO dan maar?

Een vijf euro huur en anderhalve euro bezine later en we konden beginnen. Een toertje rond het hostel ging moeizaam, maar eenmaal vertrokken, zoefden we als een volleerde aziaat door de straten richting Parangtritis Beach. Zalig, zo de frisse wind voelen terwijl je iedereen voorbijsteekt.

We hebben drie uur gezaligd op het strand in een hangmat. Dit eerste rustmoment van onze reis deed enorm deugd en de lokale bevolking vond het zo heerlijk dat we daar lagen, dat ze prompt hun baby in onze handen duwden voor een foto. Spannender dan voor de eerste keer met een scooter rijden.

Terug zijn we via de bergen gereden op wisselende "wegen" en zandpaden. Doodgaan op wielen, maar de mooie uitzichten waren het waard.

Om onze Yogyakartaanse dag af te ronden zijn we "street food tapas" gaan halen in de lokale warungs. Goedkoop, maar nog belangrijker, ook heerlijk! De andere hostelgasten deden het zelfden en we babbelden bij enkele biertjes door tot elf uur. Fuck, morgenvroeg om 2u30 opstaan voor een trein te halen... Zorgen voor (heel snel) morgen!