Dag 13 - snorkel- en restaurantpret

July 17, 2017 in Indonesia ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag hadden we een snorkeltrip geregeld bij de vriendelijke mensen van onze slaapplaats. Na een banana pancake en wat geluier op het strand waren we er volledig klaar voor!

Een lokale groep duikers, waarvan eentje met een gekke tulband en poefy haar, kwam ons oppikken in hun boot. Daarmee gingen we naar Gili Layar, volgens de lokale mensen de beste plaats in de buurt. En ze hadden begot niet gelogen! Na een potje worstelen met onze bril en snorkel plonsten we in het water en werden we meteen begroet door honderden visjes die totaal niet bang waren. Elke kleur, vorm en grootte was vertegenwoordigd. We hebben zelfs een contente Nemo gevonden. Een uur snorkelen vloog voorbij.

Een twintigtal minuten varen later stonden we terug op "ons" eilandje en gingen we een toer wandelen om de zonsondergang te zien. De plaats die we vonden was een schot in de roos: op een bergje met uitzicht over de baai.

Het was echter wel even wandelen van ons hutje en dus moesten we in het donker door dorpjes, over stranden, tussen rotsen ... We hadden er honger van gekregen, maar echt veel goesting in de culinaire keuzes van onze verblijfplaats hadden we niet. Na er een aantal keer gegeten te hebben, bleek alles wat hetzelfde te smaken. Tijdens het wandelen kwamen we een "optrekje" tegen met tafeltjes aan het strand waar je kon eten. Impulsief beslisten we om daar ons avondmaal te nuttigen. Geen enkel probleem, volgens één van de obers. Toen we aan onze tafel wilden gaan zitten, kwam er meteen iemand af om de stoel onder onze moe gewandelde kontjes te schuiven. Uh-oh. "Hebben we genoeg geld bij?!" was het eerste dat Eva zei... We zaten blijkbaar aan tafel bij één van de twee fancy plaatsen op het eiland... Wat we besteld hebben: twee biertjes, één cocktail, twee hoofdgerechten (met extra rijst) en twee nagerechten. Ook kregen we nog een hapje extra, wat brood en zoveel koud water als we wilden. De prijs: 22 euro. Niet per persoon. 22 euro in totaal. Oef... En heerlijk dat het was. Echt waar.

Met volle kruikbuikjes gingen we nog even in de gemeenschappelijke ruimte bij ons zitten. Daar vertelde meesterbouwer Ibrahim dat hij de mini Taj Mahal aan het bouwen was in bamboe. Morgen kregen we het te zien, als we wilden. Uiteraard wilden we dat!

Tot morgen!