Dag 5 - Toronto naar Calgary

July 10, 2022 in Canada ⋅ ☀️ 25 °C

Vandaag nemen we afscheid van het mooie Toronto en komt er weer een spannende vlucht aan richting Calgary.

We mochten van onze AirBnB-host onze rugzakken laten staan in het appartement, wat ons toch net wat meer bewegingsvrijheid geeft om nog wat zaken te bekijken vooraleer we weer voor vier uur in een vliegend blik worden gestoempt.

De eerste stop is Casa Loma - een gigantische woning gebouwd aan het begin van de 20ste eeuw, compleet met twee torens met zicht op de stad, wijnkelder, botanische tuin, collectie van klassieke auto's ... Aardig optrekje als we het ooit beu geraken in Uilebeemden.

Nadien hebben we voor de rest van de dag ontspannen aan het water in Trillium Park, waar we enkele dagen geleden ook al waren. Genieten met een zelfgemaakte banana split, live muziek, schaduw... Een ideale plek om wat "mensen te gapen"...

Omwille van problemen met het netwerk in Toronto zijn er veel vertragingen en drukte op de luchthaven, dus we gaan goed op tijd er naar toe. Gelukkig voor ons is er daar niets van te merken voor onze vlucht: keurig op tijd, geen problemen én, het allerbelangrijkste: geen herhaling van het Mr. Stroopwafel incident.

In Calgary is er weer een tijdsverschil van twee uur, dus wanneer we landen om 01u30, is het voor onze slaapkoppen eigenlijk al 03u30. Tel daar nog een taxirit bij, dan is het dik 04u30 vooraleer we onze kussen raken... Onze energie gaan we nodig hebben, want morgen is het Stampede - "Tomorrowland voor cowboys" noemen we het. Howdy.