Dag 13 - Spoedcursus Vancouver

July 18, 2022 in Canada ⋅ ⛅ 18 °C

We hebben maar één echte dag in Vancouver vooraleer we morgen de ferry naar Vancouver Island nemen, dus staan we op tijd op, steken we vlug wat cornflakes naar binnen en springen we op de bus naar Downtown voor een flitsend bezoek aan Vancouver.

Die zet ons vlak bij de Vancouver Art Gallery af, wat één van de tofste museumervaringen was die we al mee hebben gemaakt. Het museum bestaat uit drie verdiepingen:
    1 - focus op vrouwelijke kunstenaars die vaak aan de kant werden geschoven in de geschiedenis ten voordele van hun mannelijke collega's .
    2 - een tentoonstelling over de samenwerking tussen A.I., technologie en kunst. Dit onderdeel was het meest interessante. Zowel Eva als ikzelf deden heel wat inspiratie op
    3 - kunstwerken die werden geïnterpreteerd door kinderen van verschillende leeftijden. Heel boeiend om te lezen.

We spenderen er meer dan drie uur, dus... Honger! Buiten worden we meteen aangesproken door een over enthousiast meneertje dat ons "the best Thai food in the world" aansmeert vanuit z'n foodtruck. Of het echt het beste is, dat weten we niet, maar damn goed, dat was het wel. Een hotdog als dessert maakt de maaltijd compleet.

Verder ontdekken we in Vancouver nog enkele toffe winkels, wat stranden en een gigantisch park vlak naast het water met bungeejumpende wormen (die looper moths blijken te worden). Jammer dat we er maar één dag zijn, want Vancouver is een erg groene, rustige stad met veel mogelijkheden om de drukte te ontsnappen met parken, baaien, stranden ...