Dag 23 en 24- Calgary deel 2

July 28, 2022 in Canada ⋅ ☀️ 28 °C

De laatste stop van onze reis is terug in Calgary. We moeten namelijk hier onze auto terug binnen brengen en morgen hebben we onze vlucht terug naar Toronto/ Amsterdam.

Het binnen brengen van de auto verloopt enorm vlot. Even controle en klaar! Geen enkele schade of boete. Oef! Ook hebben we geluk dat we onze berenspray en parkpassen gemakkelijk kunnen doorverkopen aan twee personen die aan hun tour gaan beginnen. Check!

Onze AirBnB voor vannacht ligt in Chinatown. Het is een echte "China" Town, geen goedkoop afkooksel voor toeristen. Het voelt echt aan alsof we terug in China zijn en iedereen die er woont spreekt ook geen woord Engels. Het incheckproces was dan ook niet zo simpel met een verward omaatje, sleutel die we niet hadden, code die niet werkte... Uiteindelijk is alles in orde gekomen en konden we nog even wat Calgary ontdekken.

Aangezien het zo warm was, hadden we gereserveerd in een openluchtzwembad. Jep, reserveren was verplicht want elke Calgarian wou wel aan de hitte ontsnappen. We dobberen er 1,5 uur rond in een lauw zwembadje vooraleer we nog een terrasje doen en gaan eten in Charbar, wat echt weer een aanrader is.

De laatste nacht vooraleer we twee dagen doorbrengen op luchthavens is één van de warmste nachten die we al meegemaakt hebben. Op den duur roken we naar verbrand toastbrood. Zo warm was het. Van slapen is dan ook niet veel in huis gekomen toen we aan de tweede dag begonnen.

Mede door de slechte nachtrust, maar ook omdat we wisten wat er nog ging komen, lassen we echt een tam dagje in. Wat hangen in een parkje, lekker gaan eten en een film kijken.

Dat etentje was trouwens echt het beste van heel de reis. We wandelen willekeurig een zaakje binnen: Ten Foot Henry en bestellen er vier verschillende deelgerechten: zalm, tonijn, aubergine en Caesar salade. Klinkt simpel, maar het was echt overheerlijk! Achteraf ontdekken we dat het restaurant op nummer 7 staat van de 2400 restaurants in Calgary (volgens TripAdvisor althans). Gelukkig hadden we nog een tafeltje dus.

Om de dag rustig verder te zetten kijken we in film in een cinema gelegen in de stadsrand. In de zaal zelf was het heerlijk koel, maar waarschijnlijk met de hitte buiten dacht niemand er aan om een film te kijken: een zo goed als lege zaal voor ons! :)

Terwijl we de bus nemen naar de luchthaven voor onze vlucht om 00u45 begint het te onweren en regenen: één van de eerste keren regen tijdens de reis...