Quilotoa loop: Isinliví naar Chigchilan

October 2, 2015 in Ecuador ⋅ ⛅ 20 °C

De volgende ochtend zitten we gezellig aan het ontbijt met twee Duitse jongens en een Duits stel (jep, veel Duitsers hier in Ecuador). Als ze vertellen dat zij een uitstekende routebeschrijving via ons hostel hebben, regelen wij die ook. We kunnen wel wat hulp gebruiken na gisteren 😉

Na een flink ontbijt van yoghurt, fruit, ei en brood gaan we op pad. Deze keer gaat het perfect, en we genieten van al het moois om ons heen. Want het is Zo mooi! Op wat boerderijtjes en verdwaalde koeien, lammetjes, paarden en kippen na zien we alleen maar natuur, prachtige groene bergen, kilometers ver uitzicht en een kolkende rivier die door de vallei heen golft. Het is prachtig!

Ondanks de natuur zijn de schoolkindjes toch ons hoogtepunt van de dag. We kwamen ze toevallig tegen toen we door een klein dorpje liepen. Ze blijken dezelfde weg te moeten nemen als wij, tegen een steile berghelling op omhoog. Zij huppelen al giechelend en elkaars pootje lappend de berg op terwijl wij puffend stapje voor stapje naar boven lopen.. We praten wat met ze en zij lachen ons uit om onze zapatos (zij dragen simpele gympjes, wij hiking schoenen die we toch écht hard nodig hebben) en met name Thomas moet het ontgelden met zijn maat 47 😉. Bovenaan de berg zwaaien we ze uit en lopen we weer door. Leuk! Kids die niet om geld of snoep vragen, maar gewoon nieuwsgierig zijn 😃.

Een paar uur later -we hebben dan zo'n 4,5u gelopen- bereiken we Chugchilan, onze volgende stop. Hier checken we in bij Hostal Cloud Forest, de goedkoopste optie voor 15$ pp incl. diner en ontbijt. Ook dit is een top plek met leuke mensen, goed eten, een warme douche en zelfs een 'game room' met pingpong, een voetbaltafel en een pooltafel. En dat in the middle of nowhere.. te gek!

Vandaag ging zo soepel dat we ook de volgende etappe, naar Laguna de Quilotoa, te voet willen afleggen. We zijn gewaarschuwd dat dit een lange en zware tocht is (1 km stijgen!) en de meeste andere wandelaars doen dit deel met een pick-up truck, maar wij voelen ons zo goed dat we het gewoon gaan doen. Hell yeah!