Santiago: We (could) live like kings!

December 12, 2015 in Chile ⋅ ⛅ 19 °C

We zijn op het vliegveld in Santiago. Met kriebels in onze buik staan we met een welkomst spandoekje in de hand te wachten op Luuk (je moet iets als je een paar uur te doden hebt op het vliegveld 😉). Het is al drie en een halve maand geleden dat we afscheid namen.. wat is die tijd voorbij gevlogen! Toch voelt het meteen als vanouds als hij voor onze neus staat. De komende drie weken gaan we samen de wereld rondreizen: via Santiago naar Paaseiland, Frans-Polynesië en Nieuw-Zeeland. 😁 Yihaaaaa!!!
    We nemen een taxi naar een voor ons doen veeeel te chique hotel. Denk: welkomstdrankjes, fancy bagagerekken en rooftop zwembad. Thomas en ik kijken onze ogen uit. Wat is dit genieten! In onze kamer testen we meteen de bedden uit (lekker bedden springen, waarom doen volwassenen dat niet meer? Het blijft leuk!) en krijgen we cadeautjes. Speculaasbrokken uit Nederland, beste cadeau ooit!
    We nemen de metro naar de bohemian wijk in Santiago, Bellavista. Het is zaterdag en dus zijn er veel mensen op straat, gezellig! We wagen ons aan een liter bier met een van Santiago's specialiteiten: chorillana. Dit is een bak frites met worst, vlees en uien eroverheen, afgetopt met gebakken eieren en brood. Ja lieve familie, we eten érg gezond hier haha! Daarna beklimmen we san cristóbal, een heuvel vanaf waar je mooi uitzicht op de stad hebt. Bovenaan de berg probeer ik een andere lokale specialiteit, mote con huesillas. Zoete ijsthee met gedroogde perzik en gepofte tarwe. Een beetje vreemd maar wel lekker. De terugweg wordt onbedoeld een groot avontuur als  ons pittoreske bergpaadje ineens een hyper steil mountainbike pad blijkt te zijn.. Ik glij wel zes keer uit op mijn nikes, maar gelukkig kom ik er vanaf met niet meer dan een slecht humeur, wat schaafwondjes en een flink bloedende vinger. Oeps, haha!
    De zonsondergang vanaf de rooftop bar van ons hotel maakt alles goed. We hebben echt een 'million dollar view'! Daarna gaan we luxe uit eten. Een goede Argentijnse steak (jahoor, ook in Chili kennen ze het fenomeen Argetijnse steak!) stond al zo lang op onze wishlist, we nemen het ervan 😁. Het eten bij Happening is heerlijk en we zijn zo prettig verdoofd door de wijn dat we niet eens schrikken van de rekening. Top avondje!