Milford Road

January 8, 2016 in New Zealand ⋅ ☀️ 27 °C

Vanuit Te Anau nemen we Milford road, een weg die op zichzelf al een attractie is, zo mooi zijn de uitzichten!
    We stoppen bij lake mistletoe. Een mooi meertje, maar een zoals alle anderen. Na een koffie break (een bordje 'last coffee for .. km' zorgt altijd voor instant paniek bij de Spauwens. Stoppen, nu! Haha!) en een spelletje De Grote Dalmuti (het wordt nu echt een sport dat spelletje o-ve-ral te spelen, heerlijk!) rijden we door tot Eglinton Valley. Een vallei met goudkleurig graan, zachtjes meeruisend in de wind. Alsof we in de film The Gladiator beland zijn. Zo mooi.
    We rijden door tot Lake Gunn. Hier ligt een schitterende camping waar Thomas en ik vannacht ons tentje zullen opslaan. Onze (backpackervriendelijke) cruise start namelijk pas de volgende ochtend, terwijl Fons en Marie-José een overnight cruise door Milford Sound op het programma hebben staan. Voor we afscheid nemen nodigen we ze uit bij ons op de camping te komen lunchen. Luxe is het niet, maar het soepje smaakt toch heerlijk!
    Die middag maken we nog een wandeling rondom lake gunn voor we ons kampvuurtje aansteken (beste plekje van de hele camping, score!) en genieten van weer een heerlijk avondje op de camping. We hadden het vooraf nooit gedacht, maar we zijn helemaal verslaafd geraakt aan het kamperen. De schitterende landschappen waar je normaal gesproken alleen doorheen rijdt, of hoogstens stopt voor een foto.. Met je tentje zit je er middenin. Je gaat slapen en wordt wakker, ín die prachtige foto. Ja, we zijn soms echt een stel kneuzen. Pasta met ketchup en sandflies, rillend met drie lagen kleding aan een poging doen te slapen, een bijna weggewaaide tent, de afwas doen met wetties.. Niets is ons meer vreemd. Maar toch, het gevoel dat je jezelf prima kan redden, dat je zelf voor onderdak en eten kan zorgen is te gek. Een zelfgemaakt prutje kan wat dat betreft niet vies genoeg zijn. Thomas waant zich weer in zijn studententijd, al prutjes kokend op zijn elektrische twee-pitter. Ik denk vooral terug aan de fijne kampeervakanties van vroeger. Wat is dit leuk!